Wat is het grootste en beste winkelcentrum van Bangkok?

Wat is het grootste en beste winkelcentrum van Thailand/Bangkok?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je precies met beste? Beste waarin?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Degene die het meest bezocht word en diegene die het grootst is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
grootst en best bezocht, dan kom je toch uit op de Chatuchak Weekend Market.

Antwoorden (2)

Dat hangt er net vanaf waar je naar op zoek bent.

Als je echt de grote, luxe, dure merken wilt hebben, dan kun je het beste naar Siam Paragon gaan.

Het MBK center is ook erg groot en uitgebreid en je kunt er bijna alles krijgen.

http://www.thailandtotaal.nl/op-vakantie-in-en-reizen-naar-thailand/populaire-bestemmingen-in-thailand/bangkok/winkelen-en-uitgaan-in-bangkok/winkelen-in-bangkok/winkelcentra-in-bangkok

Maar persoonlijk vond ik het veel leuker om rond te strollen op de Chatuchak Weekend Market, daar kun je echt alles vinden dat je al dan niet nodig hebt.

"De markt wordt beschouwd als een van de grootste ter wereld en wordt gepromoot onder de bijnaam "de moeder van alle markten". In de volksmond wordt de markt ook wel JJ genoemd.

De markt beslaat een gebied van ongeveer 0,1 km². Er staan zo'n 15.000 stalletjes en de markt is elke zaterdag en zondag geopend. Ook doordeweeks zijn sommige gedeeltes van de markt open. Elk weekend bezoeken ongeveer 300.000 mensen de markt.

De markt heeft een enorme verscheidenheid aan producten zoals huishoudtoebehoren, ambachten, godsdienstige artefacten, kunst, antiquiteiten, levende dieren, boeken, muziek, kleren, voedsel, installaties en bloemen.

Naast de markt staat J.J Mall, een winkelcentrum met meer dan 1250 winkels."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chatuchakmarkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.000 stalletjes op 0,1km2 lijkt met wat veel (dat is iets meer dan 6,5 m2 per stalletje inclusief looppad etc.) Maar markten in een vreemd land zijn altijd leuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL.. inderdaad... was me nog niet zo opgevallen. Zowel de NL als de EN versie van Wiki heeft het over dat oppervlakte. De Duitse versie maakt er 1,13 km2 van, wat weer iets aannemelijker klinkt.
't Is in ieder geval heeeel groot en best leuk om te bezoeken.
Ik ben nu 8X in Bangkok geweest en heb vele winkelcentra gezien.
Toch (het is maar waar je van houdt) vind ik de "drijvende markt" het meest intrigerende "winkelcentrum".
De dynamiek, de geuren de impressies en het handelen(vergeet niet af te dingen) is een niet te missen ervaring. Ook de grootste juwelier ter wereld (ben even de naam kwijt, welke ook vestigingen in Chiang Mai en Pattaya heeft, is zeer de moeite waard.
De prijs van goud op zich is ongeveer gelijk in Europa maar de kosten voor het vakmanschap (M/V) niet.
Buitengewoon mooi bewerkte juwelen kosten daar 1/3 1/4 van wat je er in Nederland voor betaalt en er wordt gegarandeerd dat er GEEN conflictedelstenen gebruikt worden. Via spectrumanalyse kan men zien waar stenen gewonnen worden en zo houdt men toezicht op de herkomst van edelstenen.
Een dag Bankok is veel te weinig om wat inzicht te krijgen in deze boeiende maar zwaar vervuilde stad, geen aanrader voor longpatienten zonder aangepaste medicatie.

Toegevoegd na 3 minuten:
Buiten Bangkok zijn de prijzen voor producten en diensten stukken lager.
Omdat het vervoer per taxi zeer betaalbaar is, is het erg aan te bevelen andere plaatsten aan te doen, zelf vond ik het gebied van Chiang Mai erg mooi en de mensen zijn daar veel minder commercieel ingesteld.