Wat is het nut van een disselbak op een vouwwagen. En kan je ook zonder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien u de handige disselbak niet gebruikt, dan kunt u de ruimte benutten door het plaatsen van fietsdragers.

Het beste antwoord

Een disselbak is een aparte bijna altijd afsluitbare bak die is gemonteerd op de dissel van een vouwwagen of caravan.

De disselbak is bedoeld om extra bagage mee te kunnen nemen en is vooral populair om er een campingkoelkast in op te bergen of er een gasfles in te plaatsen.
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Toen ik nog met mijn ouders, broer en zus op vakantie ging, diende hij onderweg vooral als opbergruimte voor het koelkastje, kratten met etenswaren en boeken, ons krat met speelgoed en spellen en andere dingen waar geen plaats meer voor was in de auto. Eenmaal op vakantie werd hij ons domein, nadat hij was leeggeruimd werd het speelgoed in de bak gelegd en konden we dus naar hartelust eruit nemen wat we nodig hadden zonder dat het in het rond slingerde. En ja, je zou dus zonder kunnen, maar dan ben je wel deze opbergruimte kwijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er nog meer (veelal overbodige) spullen in meenemen.

Als hij afsluitbaar is heb je een 'veilige' opbergplaats (niet bestand tegen de eerste de beste schroevendraaier, dus veilig is erg betrekkelijk).

Je kunt heel goed zonder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op mijn vouwwagen is de disselbak, onze complete keuken, incl gasfles en koelkast. Het gasstel zit erin, en ook alle pannen bestek en servies (tactisch inpakken is een vereiste).

Als de pootje uitgedraaid zijn, tillen we de keuken eraf en zetten die in de tent (als je hem eraf tilt voordat de poten uitgedraaid zijn...flikkert de wagen om haha, dat was eens maar nooit weer.)
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Steenuiltje
11 jaar geleden
Hahaha! Ik zie het voor me....welkom op uw vakantiebestemming...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet je nog werken op je vakantie ook :)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nou, dat kreng is behoorlijk zwaar dat weet ik wel :-) maar werkt al heel wat jaartjes sind 1987 al.