Hoe lang heeft een reisbureau de tijd om het geld van een geannuleerde reis terug te betalen?

Half januari zou ik naar Londen toe, echter deze reis is vanwege de weersomstandigheden geannuleerd. Hoe lang heeft het reisbureau de tijd om het reeds betaalde geld terug te betalen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De reis is geannulleerd ivm weersomstandigheden dit valt dan onder het calamiteitenfonds Garantiefonds. Uw schadeclaim moet binnen een maand na thuiskomst worden ingediend bij de reisorganisator. De reisorganisator zal uw schadeclaim afhandelen met het Calamiteitenfonds. Reisorganisatoren moeten hun schadeclaims binnen twee maanden schriftelijk bij het Calamiteitenfonds indienen. Stuurt u in ieder geval de volgende stukken mee: Een specificatie van het bij het Calamiteitenfonds te claimen bedrag. Ik denk dat dit de juiste manier is omdat het hier overmacht (weersomstandigheden) betreft

Als je bij een ANVR reisburo hebt geboekt, kun je in die voorwaarden kijken. Bij een beeindigde overeenkomst geldt het volgende: "De reisorganisator dient binnen 2 weken na opzegging van de reisovereenkomst de betaalde reissom, vermeerderd met eventueel uit de ANVR-reisvoorwaarden voortvloeiende vergoedingen, te restitueren aan de reiziger." Maar in dat geval is de overeenkomst niet opgezegd maar geannuleerd. Informeer bij het reisburo, en anders met de ANVR. Heb je geboekt bij een buro die niet bij de ANVR is aangesloten, dan moet je de voorwaarden doorlezen.

Als dat reisbureau een beetje korrekt is en respekt heeft voor de klant zou ik gewagen van 48 uren. Zoniet verschuilen ze zich achter adminstratie en profiteren ze van het geld van de klant.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100