Kent iemand goede primitieve camping-plaatsten in de buurt van Grand Canyon, Zion national park, Yosemite en San Francisco?

Het gaat hier dus niet om zgn. ''Campgrounds'' voor de camper, maar om gewone plaatsen/gebieden in de natuur waar je legaal mag staan en overnachten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon op de parken zelf een tentje opslaan - echt een mooie ervaring. Let wel op de beertjes - je kunt maar beter de richtlijnen van de parken mbt het opbergen van voedsel en dergelijke in acht nemen, anders is men 'not amused'.

Het beste antwoord

In alle nationale parken zijn die primitieve campings aanwezig. Meestal is vooraan het park een camping voor campers en mensen die het iets luxer zoeken (stel je daar niet te veel bij voor) en een eindje het park in zijn de primitievere campings.
Je kunt zoeken op de websites van de parken zelf. Daar vind je ook of je zelf water mee moet nemen of dat er een tappunt is, en of ze 'bear proof lockers' hebben. De campings zijn allemaal perfect en prachtig gelegen.

In de buurt van San Francisco wordt het moeilijker, daar zou je kunnen zoeken in het Golden Gate National recreation area ten noorden van de stad.