Hoe te betalen in Turkije?

Ik ga morgen richting Turkije. Is het slim om met de euro te betalen of met de Turkse Lira?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
30K

Antwoorden (4)

In Turkije is men dol op de euro, omdat het nog steeds een redelijk sterke munteenheid is. Houd er wel rekening mee, dat je wisselgeld krijgt in lira.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
altijd met de locale eenheid dus liras. Als je bijv met een taxi moet of iets kleins koopt wordt altijd omgerekend naar boven en betaal je veel te veel. Je kan gewoon geld uit de muur pinnen) of als je toch euro's wilt wisselen doe dit dan in grote getallen bij de bank ipv meerdere kleine transacties) scheelt ook geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U kan er met vanalles betalen, TL, Euro, dollar, roebels.
Het is altijd beter om in TL te betalen want als ze moeten omrekenen in Euro is dat altijd in hun voordeel.
Ginder kan u in de pinautomaten kiezen of u Euro's wilt dan wel Turkse Lira's.
Euro's kan u daar ook omruilen in wisselkantoren, let er wel op dat u een kantoor uitzoekt waar men de hoogste wisselkoers hanteert en vooral ook geen commissie rekent, dat staat altijd op hun elektronisch bord buiten aan het kantoor. Dat kan behoorlijk wat schillen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Goede reis en neem maar zonnebrandolie mee, het is daar nu om 1h45 nog 28 °C.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
En nooit omwisselen bij mensen op straat die naar je toe komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al zeer véél maanden in Turkije doorgebracht en heb nog nooit iemand tegengekomen die op straat vraagt om vreemd geld.
Dit is enkel in ex communistische landen.
ronron1212
11 jaar geleden
Ja dat klopt depauwroger dat maak je in turkije niet mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb het wel is aan iemand gevraagd of hij met mij wou wisselen want de winkel alleen maar turkse lira accepteerde en toen ging alles gewoon goed (hartstikke aardige turk trouwens)
ItisILeClerc
11 jaar geleden
Om 1:45 zul je niet snel verbranden.
je kan in de meesten plaatsen gewoon met de euro betalen vooral bij de toeristische plaatsen in de kleine oudere dorpjes kan je beter met de lira betalen