Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft Park Güell (Barcelona) meerdere ingangen?

Ik probeer een route door Barcelona uit te stippelen met alle belangrijke bezienswaardigheden (Sagrada Familia, Park Güell). Deze route wil ik per metro afleggen, nou is van de Sagrada Familia naar het park komen met de metro nogal ingewikkeld dus dat wordt een stukje lopen.
Google maps wil me er van 'bovenaf' doorheen leiden, naar de hoofdingang (denk ik).
Heeft het park dan meerdere ingangen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Park Guell is van alle kanten te bereiken.

Het is niet een omheind park en het is ooit gebouwd, bedoeld als een woonwijk en er zijn wel 6 (zes) plaatsen waar je er binnen kan gaan.

Zie afbeelding, overal waar "acces" staat kun je wandelen.

De ene ingang is steiler en de andere is bochtiger.

Hier vind je een kaartje waar de weg op staat die
je het best kunt nemen van de metro naar Park Guell.

Metro stop "Lesseps" (Green Line, L3) On leaving the metro follow the street signposts for the park.

Het is 20 minuten lopen en de laatste 200 meter hiervan zijn behoorlijk steil.


http://www.barcelona-tourist-guide.com/en/gaudi/park-guell.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja het heeft meerdere ingangen.
Zie de site van het park voor meer info.

En ja kan natuurlijk ook even op google maps kijken hoe je er doorheen kan lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u in Barcelona bent kan u beter een "site seeing tour" maken. Die doet alle bezienswaardigheden aan en u kan uitstappen waar u maar wilt en met de volgende bus terug verder gaan. Dit is vrij goedkoop en een tikket is geldig voor 2 dagen, bovendien krijgt u een gids waar vele kortingsbonnen in zitten voor diverse bezienswaardigheden.
Met de metro moet u van her naar der hollen en betaald u het volle pond entree geld.

Toegevoegd na 2 uur:
Sorry maar ik ben vergeten antwoord te geven op uw vraag.
Het park heeft meerdere ingangen en met de metro kan u best de groene lijn nemen en uitstappen in station Vallcarca.
Dit is ten zuid-westen op +/- 500 meter van een ingang.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is toch geen antwoord op de vraag????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks momopoyolo.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding