Vriendin geweigerd in Amerika, heeft zij recht op een vergoeding?

Gisteren is mijn vriendin richting Amerika gevlogen. Vanaf Schiphol naar Minneapolis om vanaf daar naar Wichita te vliegen en voor 2 maanden op een paardenranch te verblijven. Echter mag zij, na ondervraging op Minneapolis, niet verder vliegen naar Wichita (zij is dus al in Amerika) De reden hiervoor is kennelijk dat de rancheigenaar is gebeld door de inlichtingendienst en de eigenaar heeft verklaart dat mijn vriendin 800 euro zou betalen voor het verblijf. Dit was echter niet van toepassing en mijn vriendin heeft verklaard dat zij daar gratis zou verblijven (wat ook zo is). Heeft zij nu recht op een vergoeding? Waar staat dit en wie dient dit te vergoeden? Alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je in de USAaankomt wil men weten waar je e verblijft en voor hoelang. Wat het kost en hoe je dat gaat betalen staat op geen enkel immigratieformulier. Daarom moet er meer aan de hand zijn. Ze zouden een vermoeden moeten hebben dat ze langer wil blijven.( voorgoed) En voordat de inlichtingendienst zich ermee bemoeit zou ze zelfs de hele USA moeten verlaten. Wat ik niet opmaak uit je vraag. Ze zou dus wèl tot Minneapolis mogen reizen maar niet verder… Ik denk dat er een half verhaal mist hier… Als ze ook geen bewijs heeft dat de rancheigenaar garant staat dat ze daar verblijft. ( met- of zonder kosten) dan heeft ze al helemaal geen verblijf in Minneapolis of Witchita… En zou ze linea recta retour worden gestuurd naar huis met de 1e vlucht, na verblijf in een wachthok op de airport. Ze is zelf verantwoordelijk voor haar verblijf. Om het te verhalen zal e met die rancheigenaar kunnen proberen uit te vechten, maar hoe? Ze komt de USA als ze al een keer geweigerd is ook de volgende keer niet heel gemakkelijk in. ( staat geregistreerd nu en op het zgn I94 formulier staat een vraag: bent u ooit geweigerd in de USA) wat het allemaal nog meer bemoeilijkt. Maar nogmaals ze zit dus nu in Minneapolis? Dan zou ze vanaf daar een procedure kunnen starten, maar geef haar weinig tot geen kans het is een onbegonnen zaak die heel duur en lang kan gaan worden. En zo leuk is minnehopeloos nou ook weer niet;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100