is het waar dat je een auto/camper van de een kant van america naar de andere kant kunt brengen zonder al te hoge kosten?

Mij is ooit verteld dat je voor geringe kosten een auto of camper, van de west of oostkust naar de oost of west kunst kunt brengen.
Is dit waar wie kan mij daar iets over vertellen of informatie geven wij willen graag in sept naar Amerika voor het eerst en ons lijkt het zo heel leuk om gelijk door Amerika heen te gaan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je dan een soort constructie dat die camper toch terug moet en dat jij dat dan doet? Lijkt me leuk maar ik denk dat je dan wel zo snel mogelijk moet reizen en niet dagjes kan laten staan.

Het beste antwoord

ik weet niet wanneer je dit hebt gehoord ?
nog niet zo lang geleden was de truc om aan bijvoorbeeld de oostkust een auto of camper op de kop te tikken (voor niet veel te kopen) en vervolgens uiteraard wel verzekerd, een hele mooie tour tocht te maken van oost naar west ! aan de westkust aangekomen was het dan de truc om diezelfde leuke auto of camper (indien mogelijk met winst) te verkopen bij een 2e hands car salesman.
je raad het al op deze manier kon je voor niet veel een leuke reis maken en met geluk er een slaatje uit slaan !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Doordat de benzine prijs in de USA goedkoper is dan bij ons, is het relatief goedkoop. Vergis je alleen niet met de goedkope kosten aangezien je ook afhankelijk bent van de dollar. Deze staat nu best hoog.
Daarnaast sprelt het seizoen ook een rol. Campers zijn erg geliefd in het hoogseizoen, dus relatief duurder. Regel het daarom op tijd. En zoek een goede deal bij een erkende rent a car ( van rent of camper rent service) sluit goede verzekeringen af en vraag om free millage ( hiier betaal je niks extra voor de afstand die je aflegt... ( dat wordt vast bedoeld in je vraag) zoek naar goede deals. En je kan vaak ook onderhandelen. Maar laat alles op papier zetten zodat je niet voor. Verrassingen. Komt te staan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoewel het natuurlijk niet in je tijdschema past hoogseizoen ed zal lastig worden en duurder maar die mogelijkheid bestaat idd
tjek de links maar es
mocht je iets vinden veel plezier en stuur een kaartje

Road Bear heten ze: http://www.roadbearrv.com/
Via Tioga Tours kun je het arrangement nog boeken: http://www.tiogatours.nl/camperhuur/roadbear/middlebury_special.htm.

Groetsels
11 jaar geleden
Nee, dat is niet waar. Als je al jezelf aanbiedt voor een terugbrengservice, dan gaan ze er vanuit dat je de camper zo snel mogelijk van punt A naar punt B terugbrengt en dat is niet wat jij in gedachten hebt voor een vakantie.

Je wilt in september, dus dat is niet meer het echte hoogseizoen, dus de kosten voor camperhuur zullen lager liggen dan in de maanden ervoor.

Als je dan met een camper van West naar Oost wilt rijden en de camper daar achterlaten, dan moet je zoeken naar het zogenaamde "Rent it here, leave it there" principe (vaak aangeduid als REHLIT).
Je huurt je camper bijvoorbeeld in Los Angeles en geeft aan dat je hem wilt achterlaten in Washington. Dit is bij de grotere verhuurmaatschappijen met meerdere vestigingen mogelijk. Hou er dan wel rekening mee dat er extra kosten zijn voor het elders achterlaten.
Voor een auto zijn die kosten volgens mij zo'n 100 dollar, hoe dat met een camper zit weet ik niet.
(die 100 dollar moet je vaak ter plaatse aan de balie voldoen, maar dat staat ongetwijfeld in de voorwaarden beschreven).