Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk effect heeft een drukcabine op je spieren?

Ik ging laatst met het vliegtuig op vakantie. Vlak daarvoor had ik nog goed gesport. Mijn spieren waren dus goed gespannen. Echter na een uur vliegen merkte ik dat die spanning compleet verdwenen was. Meestal duurt dat ongeveer een uur 8 a 12, terwijl er slechts iets van 4 uur waren verstreken. Ik vraag me af waardoor dit komt. Heeft de luchtdruk in de cabine invloed op je spieren? of zou het ergens anders door komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
804

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Drukcabine's worden ook gebruikt in ziekenhuizen. Wonden genezen bijvoorbeeld langzaam tot niet na bestraling of bij patienten met suikerziekte. Een drukcabine kan dit bevorderen omdat de zuurstoftoevoer beter geregeld wordt.

In de bron heb ik een linkje opgenomen waar dit in uitgelegd wordt. Ik kan me voorstellen dat de zuurstoftoevoer beter wordt in je lichaam tijdens het vliegen en dat daardoor je spieren sneller zijn hersteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding