Is het waar dat ze in Zuid-Korea zes dagen werken en veel over uren doen?

En dat de mensen amper iets vrije tijd hebben? Is het ook moeilijk om in Korea binnen te raken voor er te gaan wonen en werken?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik bedoel Zuid-Korea niet Noord-Korea. Ik vraag dit omdat ik heb gehoort dat ge in Zuid-Korea en ook Japan meestal een hoge scholing nodig hebt om in het land te kunnen werken en wonen terwijl ik mijn middelbaar niet eens heb afgemaakt. Maar desondanks toch wel intresse heb om er te gaan wonen en werken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je het echt over Zuid-Korea? Noord-Korea kom je niet in, Zuid-Korea gewoon wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je daar scholing willen? De meeste en met name dan de rijkere gaan elders studeren omdat in japan de scholing minder goed is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn man komt uit China (Shanghai), daar hebben mensen ook weinig vrije tijd, maar dat is de hele mentaliteit, dat is niet te vergelijken met hier in Nederland.
De dorpen zijn erger dan de grote steden omdat er weinig voorzieningen zijn, helpt de hele familie mee.
Mensen zijn daardoor veel meer op zichzelf aangewezen en daardoor lijkt het dat je moeilijk binnen kunt raken.

Het beste antwoord

Wat jij beschrijft klinkt eerder als Noord-Korea.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oke, je had gelijk.
In 2004 is de 6-daagse werkweek teruggebracht naar een 5-daagse werkweek.

"In 2004 is wel de officiële werkweek in Zuid-Korea teruggebracht van zes naar vijf dagen."

http://www.janenjoanne.com/index.php?categorie=4

Toegevoegd na 18 minuten:
Wat betreft scholing:
"De Zuid-Koreaanse grondwet schrijft 9 jaar verplicht onderwijs voor iedereen voor, en de alfabetiseringsgraad is inmiddels gestegen tot bijna 98%. Zoals in veel Aziatische landen is het onderwijs nog steeds sterk geconcentreerd op feitenkennis en minder gericht op het ontwikkelen van analytische vaardigheden."

http://www.janenjoanne.com/index.php?categorie=4