Van Kaapstad Centrum naar het vaste land op Antarctica is het 4050 km

Toegevoegd na 30 seconden:
In 1 rechte lijn dus.

Toegevoegd na 1 dag:
In een rechte lijn naar het zuiden is 4050 in een schuine lijn kan het iets korter: 3983 ongeveer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Afhankelijk van de definitie van "recht"...       ;-)
Cryofiel
11 jaar geleden
Het kan trouwens in 3986 km. Dat komt doordat Antarctica niet rond is. Daartoe moet je vanuit Kaapstad niet recht naar het zuiden gaan, maar net een tikje naar het oosten. Daar steekt een "flubbertje" uit Antarctica naar het noorden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm ik kom daarmee toch echt op 4200 via afstandmeten hoor, jij niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah ik was te ver naar het noorden, je hebt gelijk!
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik zie dat je er nog 3 km hebt weten af te snoepen. Als je een duikboot neemt, kun je trouwens een heel klein stukje afsnijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL! Met een vliegtuig is het weer meer ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als het harder gaat vriezen, komt er weer meer ijs en zouden er nog meer km's afkunnen, want waar ligt nu eigenlijk de officiele grens van Antartica? Want wat zou er uiteindelijk van Antartica overblijven als al het ijs zou wegdooien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Almighty, Antarctica is land met ijs erop itt Arctica en ze kunnen dus prima meten waar het land ophoudt en het drijvende ijs begint ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oops... Ik dacht eerlijk gezegd dat er alleen in het midden een klein stuk land was en dat de rest gevormd werd door ijs, waardoor de omvang van Antarctica veel aan veranderingen onderhevig was.
Uiteindelijk bedoelde ik mijn opmerking meer als een grapje, maar zelfs op deze manier leer je weer wat bij. Bedankt :)))
+1