In Australie kan het sneeuwen, maar overal in Australie of alleen bepaalde stukken ?

Doordat Australie zo groot is vroeg ik me dat af

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Het beste antwoord

Het kan overal sneeuwen, ook in Florida. Of het daadwerkelijk zal gaan sneeuwen in heel australie is de vraag.

Maar in het zuiden van Australie zijn er delen waar het voor kan komen:

"Warm en vrij droog
Omdat Australië relatief vrij dicht bij de evenaar ligt is het er vrij warm. In het noorden ligt de temperatuur tijdens de lokale winter nog steeds boven de twintig graden en slechts in sommige delen in het zuiden van Australië is er kans op vorst of sneeuw. "
http://www.klimaatinfo.nl/australie/

Toegevoegd na 1 minuut:
ook in Florida. moet Zelfs in Florida of Mexico zijn (ik ben ervan op de hoogte dat florida niet in Australie ligt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In het zuiden van Australië liggen zelfs enkele wintersportgebieden en kan het ook tot in het dal een enkele keer sneeuwen, dat moet dan wel in de nacht of vroege ochtend zijn, want overdag is het er niet koud genoeg.
Hoe meer je naar het noorden gaat, hoe kleiner de kans op sneeuw.
Via een bijna zeeklimaat in het uiterste zuiden, ga je naar het noorden via een landklimaat, naar subtropisch naar tropisch in het deel dat tegen Indonesié aan ligt.