Hoe geraakt men vanuit België - regio Vlaams Brabant - naar Eindhoven zonder langs Antwerpen te rijden ?

Wil absoluut die gevaarlijke baan naar Antwerpen met die Kennedytunnel, waar alle dagen files en ongevallen zijn, vermijden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K

Het beste antwoord

Het is mij niet helemaal duidelijk of je die Kennedytunnel zèlf, of de weg naar de Kennedytunnel zo vervelend vindt.
Omdat ik ook niet weet, waar je ergens in Vlaams-Brabant vertrekt, heb ik voor het gemak maar even Brussel genomen.

Op kaartje 1 kom je (voor zover ik dat goed kan overzien) wel in de buurt van die tunnel, maar hoef je er niet door.
Op kaartje 2 heb je helemaal niets met die tunnel te maken, maar rijdt je wel een stukje door de rimboe, tussen Turnhout en Mechelen.

Beide routes zijn ongeveer 135 km, en route 2 zal alleen wat langer duren, door al die landweggetjes.

Het is op Google maps trouwens heel makkelijk uit te zoeken. Laat de route eerst door Google bepalen, en ga dan slepen met je muis op de blauwe routelijn. Op die manier kun je toch redelijk snelle routes vinden, en kun je plekken vermijden, die je niet bevallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is lastig te zeggen als je de plaats van vertrek niet noemt.

Op ANWB routeplanner kun je een goede route vinden.
Zie deze link: http://route.anwb.nl/routeplanner/

Klik onder Reismethode auto op 'kortste' (niet op 'snelste') en de kans is groot dat de planner een route uitstippelt waarbij je Antwerpen kunt vermijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kun helemaal binnendoor; kost 2:15 minuten. Zie bijlage. De gebruikte routeplanner geeft 3 alternatieven. Je kunt aanvinken dat je niet door tunnels wilt; maar dan stuurt hij je in 1:32 van Brussel via Antwerpen naar Eindhoven zonder door een tunnel te komen. Als je met de muis links langs de alternatieven zie worden ze op de kaart getoond. Ik heb Brussel als uitgangspunt genomen.