Is er een site waar ik goedkope vliegtickets kan zoeken waarbij de vliegdatum niet uitmaakt?

Het schijnt dat de prijs van tickets nogal kan fluctueren, afhankelijk van vraag en aanbod. Kennissen van mij willen naar San Francisco, maar het maakt ze niet veel uit wanneer. Bij de meeste sites moet ik een vliegdatum invullen, maar kan ik ook zoeken op laagste prijs zonder een datum in te vullen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
4.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vul elke keer een andere datum in en dan kan het inderdaad honderden euro's schelen. Ook kan het van maatschappij tot maatschappij schelen.Zo kan maatschappij A op dag X volzitten terwijl maatschappij B nog plek zat heeft.

Antwoorden (4)

Skyscanner.com

Daar kan je zonder bestemming en datum een mooie vlucht zoeken!

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan een maand selecteren, bijvoorbeeld augustus. Voor zowel de heen als de terug reis krijg je dan een overzicht op welke dagen dat het goedkoopst is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb een android app tickethunter genaamd. Dat draait op het spy and fly menu. je hebt 4 mogelijkheden: cheapest airport, cheapest date, cheapest shortbreak en cheapest flight.
Wellicht is het een uitkomst.
dus heb je een android telefoon ga naar de google play and download tickethunter.
succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
cheaptickets.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonder datum is erg lastig. Natuurlijk is de periode waarin je vlucht bepalend voor je ticketprijs maar dat is niet het enige.
Vanuit Nederland wordt er nog niet zoveel gewerkt met enkele ticketprijzen en heb je dus te maken met allerlei extra factoren die invloed kunnen hebben op het tarief.
Factoren die bijvoorbeeld van invloed zijn:
- hoeveel dagen zitten er tussen de heen en terugvlucht, hoe langer hoe goedkoper (in meeste gevallen
- zit er een weekend in het ticket, indien ja, dan is het vaak goedkooper
- soms is werken met cross-tickets goedkoper dan een retour ticket. Je boekt dan los de heenvlucht met een retourvlucht en nogmaals de terugvlucht met een retourvlucht, dus eigenlijk 2 retourtjes maar soms kan dat goedkoper zijn

Daarnaast is ver vooruit boeken bijna altijd het goedkoopst omdat dan de goedkoopste klasses op een vlucht nog beschikbaar zijn.
Als zij niet een reisbureau gebruiken om het ticket te boeken, dan kun je ook zelf crosstickets boeken om je vlucht goedkoper te maken maar dan moeten ze wel de fake-vlucht annuleren na vertrek om no-show fees te voorkomen.