Mag ik naar het buitenland reizen als ik jonger ben dan 18?

Ik word in december 18. De vriendin waarmee ik op reis zou gaan viert ook nog dit kaar haar achttiende verjaardag. Mag ik een weekendje naar Parijs?

Toegevoegd na 43 seconden:
Of ben ik te jong? Of is er begeleiding nodig of iets in die aard?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (3)

Ja natuurlijk mag dat. Ook al zit je in de EU, vergeet niet je paspoort!

Toegevoegd na 46 seconden:
En natuurlijk alle andere belangrijke zaken voor het geval dat het verkeert gaat.
11 jaar geleden
ga je met het vliegtuig? Met een meerderjarige mag het gewoon.

of ga je met de auto? met de auto zou je wel op reis mogen gaan. (binnen europa dan hé)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen vanaf 6 jaar mag reizen...van 6 tot 12 jaar ben je dan in de luchtvaar een Buddy dit betekent dat je op het vliegveld en in het vliegtuig begeleid word door een crew. Als je met de trein gaat mag je helemaal alleen. het is toegestaan als je binnen EU een ID hebt en Buiten EU een Paspoort. zorg wel dat alles geregeld is voor je vertrekt. zorg ook dat je een extra buffer op je bankrekening hebt staan voor het geval als er iets gebeurt!