Wat voor stopcontact hebben zet in griekenland?

Wij gaan op vakantie hiernaar toe maar hebben ze gewoon het zelfde ding. Of moet ik zo'n apparaat kopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
7.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de zekerheid zou ik een universele stekker (wereldstekker) kopen. Altijd handig voor in het buitenland.

Antwoorden (4)

wij gaan ook ieder jaar naar griekenland, ze hebben gewoon hetzelfde als hier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"In Griekenland levert het elektriciteitsnet, net als in Nederland, 220 volt wisselstroom. De stopcontacten lijken op de onze, ze hebben een iets kleinere diameter (1 a 2 mm) maar vrijwel alle Nederlandse stekkers zullen passen."

Als dit niet het geval is, heb je een verloopstuk nodig. Maar dat zal, weet ik ook uit eigen ervaring, normaal gesproken niet nodig zijn.

Toegevoegd na 4 uur:
220 volt moet natuurlijk 230 volt zijn, goed gezien door "koosknip"!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Netspanning in Europa is al vele jaren verhoogd naar 230 V....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed gezien, klopt inderdaad! Maakt voor het antwoord overigens weinig uit, maar toch dank voor de verbetering.
Koop een reisstekker (wereldstekker, multistekker). Weet je zeker dat je overal stroom kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geleende stopcontacten?