Mag je als Nederlander asiel aanvragen in een ander land? En zo een betere situatie verkrijgen

Mag bijv. Iemand die het hier niet meer ziet zitten (torenhoge schulden, zwerver ) asiel aanvragen in bijv. Duitsland , al zou hij 100% afgewezen worden , hij heeft dan wel onderdak,eten en krijg zelfs geld toe. Hij hoeft niet zijn schuld te betalen want dat kan hij niet. (geen inkomen)

Al zou hij er maar een paar maanden mogen blijven(evaluatie of hij mag blijven)
Dan wordt hij terug naar Nederland gebracht en probeert hij het gewoon in een ander land als bijv. België.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
4.2K

Antwoorden (3)

Iedereen mag ten allen tijde overal asiel aanvragen. De kans dat het gehonoreerd wordt neemt elk jaar af en is in het bovenstaande geval microscopisch klein, maar het aanvragen mag.
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag ging over het aanvragen van asiel. Correct antwoord dus. De kans is natuurlijk groot dat je in dit geval binnen luttele dagen een afwijzend antwoord krijgt maar dat is een ander verhaal. +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als je in Duitsland afgewezen wordt, mag je het niet eens meer in een ander EU-land proberen.
+
Je krijgt niet zomaar asiel omdat je schulden hebt. daar komt heel wat meer voor kijken.Schulden zijn niet levensgevaarlijk, je kunt ze oplossen, eventueel met hulp
11 jaar geleden
Volgens mij is dit kansloos. Je bent immers een "economische vluchteling" een geen asielzoeker.

Op grond van het Vluchtelingenverdrag kan iemand asiel worden verleend wanneer iemand in eigen land vervolgd wordt vanwege religie, etnische afkomst, politieke overtuiging, nationaliteit of het behoren tot een bepaalde sociale groep.

Vervolging is om deze redenen niet aan de orde in Nederland.
Volgens het Europees Verdrag mag je gewoon in Duitsland wonen en werken: je hebt hiervoor geen asiel nodig.
Utrecht
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Moet je er wel bijzetten dat je schulden meeverhuizen.