Kan ik een paspoort krijgen als ik op een signaleringslijst kom? Zo ja, binnen welke termijn mag ik het paspoort aanvragen?

Ik ben mij reisdocumenten een aantal keren kwijtgeraakt waardoor ik geen recht meer heb op een paspoort. Echter, ik wil straks les gaan geven in het buitenland (buiten Europa) Maar als de gemeente mij een paspoort weigert is dat dus onmogelijk. Hoe kan ik ondanks het feit dat ik op een signaleringslijst sta toch een paspoort ontvangen?.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
hoe vaak ben je je paspoort kwijtgeraakt dan?

Antwoorden (2)

Dat zal je niet lukken zonder juridische bijstand.
Als je op een signaleringslijst staat, bestaat er een vermoeden dat je je paspoort mogelijk hebt verkocht. Het is n.l. handel in de criminele wereld. Als je kunt aantonen of vrijwel zeker kunt aannemelijk maken, dat je je paspoorten op een legitieme manier bent kwijtgeraakt, zal het je nog lukken een paspoort te krijgen.
Dus: op naar een advocaat. Eentje die gespecialiseerd in identiteitsbewijzen. Je kan waarschijnlijk wel in de rechtswinkel vragen naar een goede advocaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent in NL wettelijk verplicht je te kunnen identificeren. Als de gemeente jou geen paspoort of identiteitskaart (waar je ook mee kan reizen) geeft dan overtreden ze de wet.