hoe lang doet de burgerbus van duitsland erover van Winterswijk naar stadslohn de B7?

En weet iemand of je je kaartje in de bus kan kopen of dat je dat In Winterswijk bij een loket kan kopen .b.v. bij het station en of de bus daar ook staat bij het station?

Ik ben wel 55 plus geldt dat gegeven ook voor Duitsland voor korting? Je kan je eigen chipkaart denk ik niet gebruiken voor de duitse bus.

alvast bedankt voor eventuele informatie.(ik kan het niet vinden op internet, alleen dat het de B7 bus is)

Gonna

11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

De bus doet er iets minder dan een uur over. Op dit plaatje zie je de dienstregeling van bus B7
http://www.stadtlohn.de/pics/medien/1_1287383653/Fahrplan_Winterswyk.jpg

Je kunt de OV chipkaart niet gebruiken:
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_B7_Winterswijk_Busstation_-_Stadtlohn_%28D%29_M%C3%BChlenstra%C3%9Fe

Je betaalt 4,60 Euro voor een enkele reis, als je tot het eindpunt rijdt (de Mühlenstrasse). Als je één of meerdere haltes eerder moet hebben, is je reis dan alleen maar goedkoper.

Dit is de bron voor de berekening van de ritprijs:
http://efa.vrr.de/vrrstd/XSLT_TRIP_REQUEST2?language=de

Er komen daar tal van tarieven tevoorschijn (zie plaatje) maar een 55+ is niet te vinden. De enige mogelijkheid om voor een koopje dat ritje te maken is 's nachts de bus te nemen. Want als ik het goed begrepen heb, is de nachtbus fors goedkoper. ;-)
Goede reis!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gonna
11 jaar geleden
Dankjewel voor de moeite. Ik kan alleen de diensregeling niet aanklikken want dan komt er een sterretje op mn computer.
Ik zie dat ie drie keer per dag rijd naar stadlohn, maar de tijden van die drie keer kan ik dus niet zien en ook niet de terugwegtijden van die drie keer. Kan je dat hier dan ook opschrijven? Dan krijg jij het beste antwoord, want dan heb ik alle informatie en kan het niet meer verkeerd gaan de reis. vr gr
Gonna
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het Fahrplan Winterswijk naar Stadtlohn en andersom even samengevoegd in één plaatje en dat toegevoegd onder mijn antwoord.
Als je 2 keer klikt IN het plaatje is het goed te lezen.
Is dit de bedoeling?
gonna
11 jaar geleden
ja heel erg bedankt voor de moeite
Gonna