De beste route met auto naar Kiev (Oekraine)?

Google Maps biedt twee verschillende routes:
1. via Hannover->Berlin->Poznan->Random en verder E373/M07 tot Kiev
2. langs Dortmund->Leipzig->Wroclaw->Rzeszow->L'vov->Kiev

Heeft iemand ervaring met deze route's en weet misschien welke route het beste te berijden is? Ik hoor dat de wegen in Polen en Oekraine in een razend tempo verbeterd worden, maar om welke wegen gaat het? Tussen L'vov en Kiev is het volgens mij een redelijk goede weg, maar die andere (E373/M07)?

Ik verterk in Arnhem en ben van plan om de 1e route te volgen, omdat het gewoon korter is, spaart wat brandstof en qua tijd lijkt het dezelfde te zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Ik zou gaan voor de 2e route, deze is in Oekraine geheel 4 baans, terwijl de M7 ook nog grote stukken 2 baans is. Lastig als je achter een trage vrachtwagen zit. De route tussen Lviv en Kiev is de afgelopen jaren grotendeels vernieuwd en rijdt beter door.

Veel plezier bij het EK!