Ik wil graag over 6 jaar naar de VS verhuizen. Hoe doe ik dit?

Zoals je leest, heb ik niet echt verstand van verhuizen naar het buitenland. Als ik ga verhuizen ( is Definitief ) Ga ik naar de VS voor sowieso 10 jaar. Zo vul ik mijn wereld kennis in (:. Wat heb ik nodig? En hoe kan ik daar heen? & kan ik daar wel binnen komen, want ik heb geen familie of vrienden daar wonen. Bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

je kan er heen met het vliegtuig, een boot voor de spullen. je moet ook sowieso een ESTA aanvraag doen om toestemming te krijgen Amerika in te gaan en een verblijfsvergunning aanvragen in the USA. Dit kan je op meerdere manieren doen (gewoon even googlen).

Waarschijnlijk vergeet ik een heleboel(ben ook geen (ervarings)expert), ga anders even langs bij de amerikaanse ambassade, zij kunnen het waarschijnlijk beter vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niet zo maar naar Amerika gaan om daar te wonen en te werken.
Dat is voor de VS echt een hele moeilijke klus.
Dus goed dat je je op tijd gaat voorbereiden.

Ik heb deze links hier al vaker gegeven.

http://www.migrationbureau.com/usa/

Deze is heel uitgebreid en in het Nederlands.

http://www.migrationbureau.com/usa/

Toegevoegd na 53 seconden:
http://www.verenigdestaten.info/alginfo/Emigratie.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Over de verschillende visa:
Tijdelijk of permanent verblijf in de VS
Emigreren naar de VS is niet gemakkelijk. De VS zijn strikt in hun toelatingseisen. Echter, er zijn toch verschillende manieren om naar de VS te emigreren. Lang niet iedereen zal in aanmerking komen voor en van deze procedures.

http://www.verenigdestaten.info/alginfo/visa.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Amerika zitten ze, net zo min als in Nederland, te wachten op gelukszoekers. Dus vraag je af waar jij heel goed in bent waar ze in Amerika behoefte aan hebben. Of zorg dat je ergens heel goed in wordt.
Het belangrijkste is dat je iets aan Amerika kan toevoegen dus dokter ingenieur of iets anders met een hoge opleiding of heel veel geld anders kan je Amerika of Australië want die zijn net zo streng vergeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is het het makkelijkst om te solliciteren op een baan in de us. Via je werkgever wordt dat je werk en verblijfsvergunning geregeld. Je kan niet zomaar elke baan krijgen. Officieel is de regel dat je een positie vervuld waarvoor ze in dat land niemand kunnen vinden. Al is dat wel een rekkelijk begrip. Komt er op neer dat je iig een opleiding hebt gevolgd waar men wat mee kan...