Bestaat er een snelle route met goedkopere toltarieven van Frankfurt naar Rimini?

autosnelwegen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, snelle routes zijn tolroutes, minder snelle routes zijn vaak wel gratis te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de Gotthardtunnel moet je wel tol betalen en voor de snelweg naar Milaan daarna ook.

Antwoorden (2)

Snelle routes en "goedkope tol" gaan niet echt samen.

Of je nu via Zwitserland of Oostenrijk naar Italië rijdt, je ontkomt niet een extra kosten voor een vignet.
Voor Zwitserland is een vignet voldoende, er is maar één tunnel waar je extra tol voor moet betalen, dat is de Grote Sint Bernard tunnel, maar als je die neemt op je route van Frankfurt naar Rimini, dan rijd je behoorlijk om.

Het beste kun je gewoon de route nemen die de verschillende routeplanners je aangeven dat is zo'n 1000 kilometer rijden in circa 10 uur.

Hou er rekening mee dat er op veel plaatsen in Italie ook nog tol geheven wordt, zie hiervoor onderstaande link:

http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeninformatie/vakantie/bestemmingIndex.html?btiId=BTI_7#btiId=BTI_7&themaId=BEST_P_56

Toegevoegd na 1 minuut:
En anders zou je altijd nog kunnen overwegen met Ryanair van Frankfurt naar Rimini te vliegen, is snel en heeft geen tol.

http://www.ryanair.com/nl/vluchten/frankfurt-hahn-naar-rimini
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de Grote Sint-Bernhardpas nemen. Die is redelijk snel en gratis. Voor Zwitserland moet je wel een autobaanvignet kopen en de wegen in Italië zijn vrijwel alle tolwegen. Die kun je wel vermijden, maar dat kost erg veel tijd. Let op dat de Grote Sint-Bernhardpas in de winter gesloten is.

De route is dan: Frankfurt, Karlsruhe, Basel, Bern, Aosta, Milano, Bologna, Rimini.