Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga deze vakantie met de auto naar Oostenrijk. Aan welke eisen moet mijn auto voldoen?

Ik wil via Duitsland naar Oostenrijk rijden deze zomer. Zijn de eisen waaraan mijn auto moet voldoen het zelfde als in Nederland? En moet ik dingen verplicht mee nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ieder jaar gaan vele duizenden Nederlandse vakantiegangers met de auto naar Oostenrijk. Gelukkig hebben de meeste mensen veel geluk tijdens de reis en ondervinden ze weinig hinder van files en andere opstoppingen. Helaas komt het ieder jaar voor dat door hevige sneeuwval in de winter bepaalde bergpassen zijn afgesloten. Dit resulteert ieder jaar weer in een verkeerschaos. Desondanks is reizen per auto goed te doen.

In mijn link staat het antwoord. Je moet namelijk met nogal wat dingen rekening houden. Het is toch anders rijden dan in nederland.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg ook voor veiligheidsjassen of hesjes voor iedere passagier.
Ook het hebben van een brandblusser is verplicht.
Let erop dat als je na drankgebruik in een autostapt met de sleutel in het contact (hierbij hoeft de motor nog niet te draaien) je al schuldig bent aan rijden onder invloed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brandblusser is niet verplicht in Duitsland en Oostenrijk.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding