Heeft Zwolle hofjes of stukjes natuur om te bezoeken (bv. om te picknicken of om te bekijken)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwolle heeft een mooie historische binnenstad waar je lekker door kan slenteren. Of even bij de vvv langsgaan voor een mooie wandelroute.

Het beste antwoord

Dit zijn Parken in Zwolle waar je leuk in kan lopen.

Archenaultplantsoen
Azaleapark
Badhuiswal - Noordereiland
Broerenkerkplein
De Dobbe
Het Engelse Werk
Groen assenkruis Holtenbroek
Ittersumerpark
Van Nahuysplein
Nooterhof
Oldenelerpark
Park Eekhout
Park Gerenbroek
Park Gerenlanden
Park Hogenkamp
Park Ittersumerlanden
Park de Wezenlanden
Ter Pelkwijkpark
Twistvlietpark
Potgietersingel
Prins Clauspark
Schellerpark
Stinspark
Oude Weteringzone
Wijde Aa
Wijkpark Berkum
Zwarte waterpark Holtenbroek
Zwarte waterpark Stadshagen

Informatie over het Prins Clausplein

Het Prins Clauspark is een park in de wijk Veerallee in de Nederlandse stad Zwolle. Het ligt, praktisch gezien, tussen de wijk Veerallee en de snelweg A28 in.
Het park is aangelegd in de jaren zestig en werd geopend in 1977.[1] Het is een langgerekt park, met hoogteverschillen. Door de dichte begroeiing wordt de indruk gewekt dat men van de stad weg is. Uit een onderzoek uit 2005 is gebleken dat het park het minst bezochte park in de stad Zwolle is.[2]

Ik vind Zwolle erg leuk om in te lopen en dit zijn parken van Zwolle,. maar ik ken lang niet alle parken Het Prins Clauspark ben ik nog wel regelmatig want dat is hardstikke leuk om daar te lopen.

Informatie over Het Engelse Werk

Het Engelse Werk is een park dat rond 1830 werd aangelegd in de stad Zwolle. Op voormalige vestingwerken werd het naar een ontwerp van Hendrik van Lunteren in romantische Engelse landschapsstijl aangelegd. Het ligt ten zuidwesten van de stad, direct aan de dijk van de rivier de IJssel. Behalve door de IJsseldijk wordt het begrensd door het rond 1980 aangelegde Spoolderbos en het opstelterrein van de spoorwegen.

Hier kom ik ook nog wel eens met mijn vrienden je kan er gezellig lopen en je hoort de vogels om je heen fluiten als het lente of zomer is,..

Succes,.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een prachtige hofje is te vinden bij het Vrouwenhuis van Aleida Greve. In het centrum van Zwolle staat het Vrouwenhuis van Aleida Greve. Zij was bijzonder rijk doordat haar vader door zijn huwelijk bezitter van bierbrouwerij De Gouden Kroon werd. Greve wilde dat het patriciërshuis na haar dood in 1742 een hofje werd voor bejaarde dames van hervormde huize. De bezoeker neemt een kijkje in de authentieke kamers van de vrouwen, die drie eeuwen lang het meubilair van het Vrouwenhuis dagelijks gebruikten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen Zwolle is mooi om te zien, de directe omgeving is zeer geschikt om te wandelen of te fietsen, langs de IJssel kun je heerlijk picknicken.
Richting Hattem, veel bos om te wandelen.
Succes