Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Voor een reis naar Bali, kun je dan op het nummer van je ID kaart een ticket boeken?

Ik ga met een vriendinnetje mee naar Bali, alleen ik heb nog geen ticket. En ook nog geen paspoort, is het mogelijk om met je ID kaart een ticket te boeken en later een paspoort aan te vragen? De tijd dringt namelijk voor die ticket en de prijzen lopen op, dus ik zit een beetje in de stress.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een idkaart is geen internationaal document, en is dus niet voldoende voor Indonesie, overigens moet je bij aankomst een visa on arrival kopen welke in je paspoort wordt geplakt. Met spoed een paspoort aanvragen dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de maatschappij waarmee je vliegt om je paspoortnummer vraagt MOET je dat invullen. Wijzigingskosten van een id kaart nummer naar een paspoortnummer kan zeer hoog zijn en bij sommige tickets zelfs onmogelijk zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt.
Heb dit vorig jaar nl ook gedaan voor mijn zoontje. Hij had geen paspoort en de vliegticket was 6 maanden voor vertrek geboekt. Paspoort heb ik 1 maand voor vertrek geregeld. Luchtvaartmaatschappij was Malaysian Airlines. Met een ID kaart kom je Indonesie niet binnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding