Ik ga met een vliegtuigvakantie naar Istanbul. Wat moet ik nagaan om te kijken of ik een gitaar kan meenemen? (Ruimte, kosten, mogelijkheden etc)

Toegevoegd na 3 uur:
Vliegmaatschappij Transavia

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Met welk vliegtuigmaatschappij reis je ? Bij de KLM mag in in de meeste grote vliegtuigen (B747) een Koffer (max.25k), een Golftas, Handbagage en een handtas/shopping bag meenemen. Extra dingen zoals een gitaar mogen meestal niet mee in de Cabine. U dient dus van te voren bij uw vliegtuigmaatschappij door te geven dat u met extra bagage komt dat in de laadruimte bewaart moet worden. De kosten worden meestal berekent rondom de grootte, het gewicht en breekbaarheid (pak je gitaar dus goed in) Zelf heb ik dit ook eens gehad en moest ik mijn gitaar in de laadruimte laten opbergen, de KLM had alles keurig geregeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de site van Transavia kan je alle informatie hier over vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle informatie kan je vinden op de website van Schiphol, Transavia.com en je kan het aan het reisbureau vragen.
Je moet hem zo i zo bij de speciale bagage inchecken, extra kost het volgens mij niet