Heb je een paspoort nodig of mag je met een ID kaart naar Tunesie ??

Bij de gemeente zeggen ze dat je een paspoort moet hebben, maar het reisbureau zegt dat je ook aan een ID kaart genoeg hebt.
Zijn er hier mensen pas in Tunesie geweest die het zeker weten ?
b.v.d.

Toegevoegd na 15 minuten:
Heel graag alleen reaktie,s van mensen die er met een ID kaart binnenkwamen of niet.
Omdat het reisbureau zegt dat het gewoon met een ID kaart kan, vandaar,
b.v.d.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.8K

Het beste antwoord

Je kan er met een id kaart in...

lees de voorwaarde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daar zul je een paspoort nodig voor hebben.
Een ID-kaart is enkel geldig voor reizen die behoren tot de EU, maar ook voor Andorra, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Turkije, IJsland en Zwitserland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dit kan niet. Staat achter op het ID.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is mogelijk om alleen met een ID kaart naar Tunesië te gaan, maar vaak zijn er douane medewerkers of Politie ambtenaren bijvoorbeeld die perse vragen om een paspoort. Dus ik raad je aan om je paspoort mee te nemen. Ik ben zelf vaak naar Tunesië en Algerije gegaan en in 1e instantie laat ik eerst mijn ID kaart zien. in 9 van de 10 gevallen is het geen enkel probleem, want alle belangrijke informatie staat ook op de ID maar er is altijd een kans dat iemand toch om een paspoort vraagt.

Dus neem het zekere voor het onzekere.