Hoe voorkom ik blaren tijdens het skiën?

Ik heb altijd last van blaren bij/na het skiën. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen? (Ik ga namelijk vanaf aankomend weekend de hele carnavalsvakantie skiën).

Weet jij het antwoord?

/2500

smeer je voeten en andere blaargevoelige plekken in met de compeed blarenstick, werkt geweldig.

Eerste zorg is goed passend schoeisel. Eventueel kun je de blaargevoelige plekken in-tapen.

Naast goed schoeisel, zijn goede sokken ook belangrijk. Blaren ontstaan snel bij vochtige voeten, dus geen katoenen skisokken dragen maar speciaal ontworpen skisokken die speciaal ontworpen zijn om vocht snel af te voeren. En je skischoenen elke nacht goed laten drogen.

Prefentief zijn er een aantal mogelijkheden, die je misschien ook vanuit de wandelsport zult kennen, namelijk : ◦ Gehwohl (voetcreme, verkrijgbaar bij drogist) ◦ vaseline of uierzalf (de huid wordt hierdoor gladder, maar minder week, doordat het vet vocht tegenhoudt) ◦ talkpoeder (klonten kunnen de blaarvorming bevorderen, dus pas op) ◦ prep (een niet-vette menthol-creme)

Bronnen:
www.tweevoeter.nl/blaren.php

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100