Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik blaren tijdens het skiën?

Ik heb altijd last van blaren bij/na het skiën. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen? (Ik ga namelijk vanaf aankomend weekend de hele carnavalsvakantie skiën).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K
Cryofiel
12 jaar geleden
Blaren *waar*? Op je tenen, onder je voeten, op je hakken, op je scheenbenen, elders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O.a. bij mijn enkels.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

smeer je voeten en andere blaargevoelige plekken in met de compeed blarenstick, werkt geweldig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar kan ik deze stick kopen? (Verder een perfect antwoord).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker bij DA en Etos, maar bij de andere drogisterijen denk ik ook wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, zeer bedankt voor je antwoord. (Ik zou je een +'je willen geven, maar ben nog geen niveau 2, sorry).
Eerste zorg is goed passend schoeisel. Eventueel kun je de blaargevoelige plekken in-tapen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Naast goed schoeisel, zijn goede sokken ook belangrijk.
Blaren ontstaan snel bij vochtige voeten, dus geen katoenen skisokken dragen maar speciaal ontworpen skisokken die speciaal ontworpen zijn om vocht snel af te voeren.

En je skischoenen elke nacht goed laten drogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prefentief zijn er een aantal mogelijkheden, die je misschien ook vanuit de wandelsport zult kennen, namelijk :

◦ Gehwohl (voetcreme, verkrijgbaar bij drogist)

◦ vaseline of uierzalf (de huid wordt hierdoor gladder, maar minder week, doordat het vet vocht tegenhoudt)

◦ talkpoeder (klonten kunnen de blaarvorming bevorderen, dus pas op)

◦ prep (een niet-vette menthol-creme)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding