Hoe werkt de strategie van bungalowparken om met stuntprijzen mensen te lokken, en mag dit om vervolgens op een hoog bedrag uit te komen?

Ik wil een weekendje weg en via google kwam ik terecht op "inpakkenenwegwezen", en dan bij Center parcs.
Er was een aanbieding vanaf 39,- p.p, maar na alles ingevoerd te hebben bleek dat het dus per nacht, p.p plus reserveringskosten etc, waardoor ik op een bedrag van zo'n 359,- kwam.
Wat is dan hun "winst", want er zullen best mensen zijn, die net als ik afhakken na deze uitkomst?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De strategie is waarschijnlijk dat een heleboel mensen er toch intrappen; en daar zit dan de winst. Daarom is het zaak om altijd naar de eindberekening te kijken, voor je de definitieve bestelling doet.

Deels heb je gelijk. Ook goedkope luchtvaartmaatschappijen hanteren zo'n truc. De EU wil daar wat aan doen door de bedrijven te verplichten de onvermijdelijke kosten in de prijs op te laten nemen. Zoals bijvoorbeeld de reserveringskosten. Maar dat duurt nog wel even. Ook is het gemeen om de p.p. prijs te vermelden. immers de kleinste bungalows zijn 4 persoons en dan delen ze de bungalowprijs door 4 ook als je met z'n tweeén gaat. Deels heb je ongelijk want een weekend is in de reiswereld 3 nachten en niet twee nachten zoals jij en ik zouden denken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100