Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een paar slaappillen zonder medische verklaring meekrijgen?

Over twee weken vlieg ik naar Bali. Omdat ik altijd moeite heb met slapen in het vliegtuig, kan ik van een vriendin twee slaappilletjes meekrijgen (Zoplicon, voor de heen- en terugreis). Kan ik deze zomaar meenemen, of is hier ook een verklaring voor nodig? Ze vallen onder de Opiumwet.

10 maanden geleden
1.4K
SimonV
10 maanden geleden
Het gaat dus eigenlijk om één pilletje voor de terugreis. Ik weet niet of ze heel moeilijk doen als ze dit pilletje in je toilettas vinden en je uitlegt dat dit voor de terugreis is.
Pieterke
10 maanden geleden
Waarom zou je het risico nemen om gesnapt te worden? Dan zijn "ze" echt niet zo aardig voor je in Indonesië (of hier). Neem even contact op met je huisarts. Hij of zij kan ze voorschrijven en een bewijs daarvan meegeven (weet niet precies hoe zo'n bewijs heet).
Pieterke
10 maanden geleden
Ik bedoel dus een medische verklaring.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, dat kan niet. Je dient op je immigratiekaart 'narcotica' aan te vinken en het recept te kunnen tonen als erom gevraagd wordt.
(Lees meer...)
10 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding