Kan ik met mijn huidige reisdocumenten, een weekje naar Marseille ?

Ik wil eind deze maand nog een weekje naar Frankrijk maar mijn Marokkaanse paspoort is verlopen en aanvraag voor een Nederlandse is nog in behandeling.

Daarnaast heb ik nog een verblijfsdocument (type II), die over 7 maanden verloopt.

Is het alsnog mogelijk om een weekje weg te gaan ?

PS: ik ga niet met de auto, maar met de trein/vliegtuig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Verblijfdocumenten zijn geen reisdocumenten.

Een vreemdeling met een verblijfsdocument I of II kan recht hebben op een reisdocument voor vreemdelingen.

Je moet dus allebei hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij wel, maar je vriend, dat is afhankelijk van de Marokkaanse en de Franse regels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is te moeilijk voor deze website. Vraag dit na bij de dienst Consulaire zaken van de Franse Ambassade