zijn er nog onbewoonde eilanden die aan geen bestaand land toe behoren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Amadea
11 jaar geleden
Alleen als ze nog niet ontdekt zijn. Maar als ze nog niet ontdekt zijn kennen wij het bestaan ervan niet, dus deze vraag is niet te beantwoorden. Het zou kunnen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou wel knap zijn van een eiland sinds de komst van Google Earth (en de techniek die al langer beschikbaar was) om zich verborgen te houden.

Het beste antwoord

Actueel is het conflict tussen China en Japan over de Senkaku-eilanden, van wie zijn die nou?

Over de gehele wereld zijn er vast nog wel (onontdekte) stukjes land die uit de zee rijzen, waarvan nog geen land het geclaimd heeft.

Zo heb ik ooit eens bedacht dat er voor de kust van Noorwegen/Zweden/Denemarken ergens nog wel een eilandje moet zijn dat officieel nog tot NL behoort (dan wel eeuwen terug) maar nog nooit officieel is afgedragen. Ik had dan het plan om daar onder NL-vlag een enorme zuipschuur op dat eiland te zetten. Helaas, nog niet gevonden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die eilandjes zijn overigens van Japan. Japan heeft die eilandjes gekocht van een particulier.

Andere antwoorden (1)

Antarctica behoort officieel tot geen enkel bestaand land, al zijn er wel verschillende landen die (delen van) Antarctica claimen. Het Antarctisch Verdrag "bevriest" alle soevereiniteitsclaims voor de looptijd van het verdrag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja klopt, alhoewel je je af kunt vragen in hoeverre Antarctica een " eiland" is. Plus.