Leven er ook olifanten in zuid-afrika?

Ik wil graag naar zuid-afrikareizen en het lijkt mij dan heel leuk om een ritje op een olifant te maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (4)

ja er leven zeer veel olifanten in zuid afrika. Dat betekent overigens niet dat je er 'ritjes op kan maken'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, er leven olifanten in Zuid-Afrika, en ja je kunt een rit op eentje doen:

"Op zeven plaatsen in Zuid-Afrika kan je een "elephant back" safari maken: gezeten op de rug van een tamme olifant ga je dan de natuur verkennen. Het is dus niet zozeer een echte safari ("op zoek naar wilde dieren"), maar eerder de unieke, sensationele ervaring om met olifanten te wandelen. Bij de meeste safari's is een minimumleeftijd van 12 jaar vereist voor de rugsafari, maar mogen jongere kinderen wel mee wandelen. Bij de meeste olifant-reservaten kan je ook overnachten, al is dat geen verplichting"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Olifanten zijn levensgevaarlijk in Zuid Afrika. In Azië zou ik het ook niet doen omdat alle zogenaamd tamme olifanten uit het wild worden gehaald als jong en dan op niet zachtzinnige wijze tam gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de 2 bekendste olifantsoorten zijn de indische olifant (met de grote oren) en de afrikaanse olifant (kleine oren) dus ze hebben daar inderdaad olifanten