ik ga met mn ouders en broertje en hond op vakantie naar het zwarte woud (zuid duitsland) kent iemand dat treintje dat via een berg naar boven gaat?

ik betwijfel of dat veilig is ... het ziet er eng uit maar ik wil zooo graag op de top staan van die kei hoge berg..

en mocht je ooit in het zwarte woud zijn geweest wil je dan een foto neerplaatsen bij jouw antwoord
(maar je mag ook gewoon een leuke foto van internet plaatsen)
en je hoeft niet persee antwoord te geven een foto alleen is ook leuk..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een foto alleen is geen antwoord volgens de richtlijnen van de site hoor.

Antwoorden (3)

Ehm, kei hoge berg in het Zwarte Woud?
De hoogste berg in het Zwarte Woud (Schwarzwald) is net nog geen 1500m hoog (1493m). Ik zie net dat er inderdaad een cabinebaan is, maar die gaat niet naar de top; die is nog 2km verderop...
http://www.schwarzwald.com/landschaft/feldberg.html

Die cabinebaan lijkt een stuk enger dat ie eigenlijk is. Zeker als je al eens in de Alpen in zo'n ding hebt gezeten, valt het reuze mee. Als die baan onveilig is, zouden ze hem niet mogen gebruiken. Bovendien is pas 11 jaar oud en net vorig geviseerd.

Alleen in de zomer (of als er geen sneeuw ligt) mag je als voetganger naar boven. Meer info:
http://www.feldbergbahn.de/Feldbergbahn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Feldbergbahn is een kabelbaan, geen bergtrein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je aan bergtrein? Is dat het vlaams voor een cabinebaan? Een kabelbaan is een beetje te algemeen; aangezien sleepliften, stoeltjesliften, cabinebanen etc allemaal aan een kabel hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al in het internetadres staat ( zie mijn antwoord) : berg- und seilbahnen, oftewel berg- en kabelbanen. Aangezien het Zwarte Woud een middelgebergte is, praat de Duitser dus over Berg niet over heuvel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat doet je trouwens denken dat ik een Vlaming ben? Mijn naam? Mijn woordgebruik? Je vooronderstelt terwijl je mij niet echt kent, t maakt mij niet uit, maar daar moet je toch voorzichtig mee zijn. Trouwens "bergtrein" is ook erg algemeen: tandradbaan, bergspoor, kabeltrein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het treintje in de vraag over het hoofd gezien. De vragenstell(st)er heeft het over een 'kei hoge berg'. Mijn enige veronderstelling was dat men het 'dus' hier over de hoogste berg van het Zwarte Woud had en niet over een relatief lage berg ('heuvel' ;-) ). En daar zijn enkel cabine- en andere skiliften.
Ben je wel sicher dat het het Zwarte Woud is? Ik ken alleen de Brockenbahn in de Harz (maar goed, ik ken ook niet ieder spoor). Dan nog even een fotootje...

O ja, de Brockenbahn is niet eng. Hooguit duur, want een kaartje kost 29 euro, al ga je maar 1 station mee.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik zie nu pas dat je 'zuid duitsland' noemt, dan moet het toch het zwarte woud zijn.

Veel plezier daar, het is een mooie omgeving.
paulus811
13 jaar geleden
Zowel in Baden-Baden als in Bad Wildbad rijden er toeristische bergtreinen:

http://www.schwarzwald-tourismus.info/ausfluege/bahnen_und_schiffe/berg_und_seilbahnen/baden_baden_merkurbergbahn

http://www.schwarzwald-tourismus.info/ausfluege/bahnen_und_schiffe/berg_und_seilbahnen/bad_wildbad_sommerbergbahn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of de vragensteller deze heuvels (resp. 668m en 750m hoog) bedoelt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat denk ik wel ja: In de aardrijkskunde en geologie onderscheidt men bergen naar hoogte, ligging of wijze waarop ze zijn ontstaan. Een top die minder dan 200 meter boven zijn omgeving uitsteekt noemt men een heuvel. Is het hoogteverschil groter dan heet het een berg.
Van Wikipedia geleend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben benieuwd welke berg de vragenstellen nu eigenlijk bedoeld.