Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ameland: wat moet ik gezien hebben?

Toegevoegd na 7 minuten:
Of doen of beleven?

12 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt weinig te zien volgens mij ..
Snuffel
12 jaar geleden
Serieus? Het is een Waddeneiland, boven Friesland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zon, het zou heel leuk zijn als je de zon zou zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je MOET niets.....alles mag. Strand lijkt me de eerste vereiste, zie je die niet zit je hoogstwaarschijnlijk verkeerd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

De vuurtoren misschien? Strand, bos etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Albert Heijn is een echte toeristische trekpleister
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is leuk om de vuurtoren te beklimmen en van bovenaf het eiland te bekijken.

Toegevoegd na 4 minuten:
En wat betreft doen moet je natuurlijk een fiets huren, want je kunt er heerlijk fietsen!
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Bedankt +
Het begin en het einde...Het is nou niet bepaald zo groot, dat je daar keuzes in hoeft te maken
Je kan de 4 dorpen gaan bekijken. Verder is Ameland erg mooi, wat natuur betreft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt weinig te zien: de zee, het strand, de vuurtoren. Het dorpje Nes vind ik altijd wel leuk.
Als je van zeehonden houdt kun je een robbentocht maken (bij de boot). En je kunt het wad op (wadlopen dus).
O ja, wat je niet moet zien maar wel moet proeven is een Nobeltje (Amelands drankje). Erg lekker!
Veel plezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vuurtoren inderdaad. Maar ook café Nobel om het (bekende) Amelander Nobeltje te drinken, een likeurtje.
Ook kan je er parachute springen of een rondvlucht maken.

Je kan het vvv-kantoor ook altijd even bezoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze organiseren ook wadlopen. Moet je gedaan hebben. Ik ben daar ook geweest alleen wadlopen heb ik niet gedaan. Heb ik stiekum wel spijt van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja een keer doen hoor: wadlopen. Is echt vet :-)
Ik ben overgestoken van de vaste wal naar Ameland en met de boot weer terug: erg leuk!
er staat nog een monument voor de omgekomen paarden van de reddingsbrigade iedere keer als ik op ameland was gingen we er even naartoe
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wandelen ( is een lange tocht heen en terug!) of fietsen naar de oostpunt (het Oerd). Beklim het uitkijkpunt. Is tevens het punt waar de wadlopers aan land komen en oversteken naar het strand. Je moet op vakantie natuurlijke niets, lekker relaxen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is op Ameland veel te zien.

Ik zou vooral de museums bezoeken:

Abraham Fock Reddingsmuseum, Landbouw Juttersmuseum Swartwoude, Cultuur historisch museum sorgdrager, de vuurtoren, de Amelander molens en het Brandspuithuuske. Op deze site vind je alle info over deze museums: http://www.amelandermusea.nl/

Verder een fiets huren en het eiland verkennen, of maak een lange wandeltocht. Er zijn zoveel mooie plekjes. Plof ergens neer voor een kopje koffie en geniet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
set penny.s shadow
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding