Waar leeft een reisbureau van? Krijgen ze provisie op iedere reis die ik bij hen afsluit? Zo, ja hoeveel?

Natuurlijk biedt een reisbureau extra service als ik daar mijn reis boek t.o.v. een internetsite, en ik ben best bereid hier extra voor te betalen.
Maar hoe verdiend een reisbureau zijn geld?
Kopen ze heel veel in waardoor ze korting krijgen, om dit tegen meer geld te kunnen verkopen? Of krijgen ze provisie op iedere reis die ze aan de man brengen? Of verdienen ze op een andere manier hun geld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
8.6K

Het beste antwoord

Ja. Ze krijgen voor iedere transactie een deel provisie

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoeveel precies varieert nogal. Op vluchten is de provisie het laagste, tenzij deze deel uit maken van een heel pakket met hotel etc. Het meeste word er verdiend met de geheel verzorgde reizen, auto huur en van te voren geboekte services zoals een reisgids. Zelf boeken op internet is dus altijd goedkoper, maar dan ben je wel meer tijd kwijt (meestal) en zul je zelf alle leuken dingen op je bestemming zien te bedenken en het dus zonder de tips doen van iemand die zich specialiseerd in reizen verzorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké fijn voor deze snelle en uitgebreide reactie.
Dit geeft inderdaad veel duidelijkheid.

Andere antwoorden (1)

als je een vakantie gaat boeken bij een reisbureau worden er bemiddelingskosten berekend als je daar een vakantie boekt. Meestal zal dit een bedrag van ongeveer 35 euro zijn.
het voordeel hiervan is dat je altijd iemand hebt om op terug te vallen als er dingen zijn die je niet bevallen op de bestemming.