Hoe kan je je het beste voorbereiden op een reis naar amerika?

hoi,

ik ga in de zomervakantie voor het eerst naar amerika op vakantie! :D
Ik ben er nog nooit eerder geweest en heb nog nooit zo lang in een vliegtuig gezeten (we gaan in 1 keer naar las vergas ± 15 uur). en ik zou dus wel willen weten hoe je je kan voorbereiden op de vliegreis en eventueel een cultuurshock.
we gaan ong 3 weken reizen met de camper in het westen van amerika, tussen Las Vegas en San Francisco, ik ben 13 jaar, en heb een MP3 met veel muziek mee :P
alvast bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er veel over lezen en internet raatplegen ?

Antwoorden (6)

las vergas? freudiaanse verschrijving :)
vliegreis stelt niet zo veel voor, zorg voor een goed boek en begin uitgerust aan de reis. geen rare dingen meenemen de US douane kunnen heel zeikerig zijn als ze een slechte bui hebben.
Cultuurshock? Twee keer zoveel reclame op TV, wat meer bedelaars op straat, bredere straten en hele grote parkeerplaatsen vol met hele grote auto's, verkeersborden met tekst in plaats van plaatjes, verder zul je het verschil nauwelijks merken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cultuurshock: Echt wel, mijn pubers klapperen nu nog met hun oren en ogen na onze roadtrip van afgelopen zomer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, freudiaanse verschrijving, goede.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steden van die omvang heb je in Nederland niet laat staan gebouwen zo hoog en nog dichter bij elkaar dan de huizen in een doorzonstraat. Cultuurschok echt wel. Ik had dat ook toen ik in de jaren 90 voor het eerst naar New York ging. In een camper rijden nog wel. Wauw, ik zou bijna jaloers worden als ik niet in Italië zou wonen. Dat laatste land kan ik ook aanbevelen voor je volgende vakantie, vooral Toscane is heel mooi met Firenze (Florence) en als je weer een camper huurt ga ook een paar keer naar Rome, maar laat dat ding buiten de stad geparkeerd en ga met bus, metro, taxi en/of trein. De laatste is goedkoper dan in Nederland. Veel plezier en maak wat moois van deze rondreis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Freudiaanse verschrijving? En inderdaad, hoe zo'n grote cultuurschok kan het zijn. Het is een compleet westers land. Als je hier al last van hebt dan moet je niet naar Azië, Afrika of Zuid-Amerika gaan.
Neem vooral je kleding mee, maar voor de rest is het meerendeels het zelfde als Nederland. TOTAAL geen CULTUURSHOCK. De Reis lijkt lang, maar dat valt mee, als je veel slaapt en leest ofso.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op dit forum kan je al veel te weten komen over vakantie vieren in Amerika. Zelf ga ik deze zomer ook weer (voor de 4e keer).
Utrecht
12 jaar geleden
Lees de Wikipagina's over de plaatsen die je wil bezoeken. Zoek ook met je favoriete zoekmachine voor de laatste ontwikkelingen. Ga eens naar een chatroom of maillist met (onderwerpen uit ) die plaatsen. Maak contact met een leuk meisje daar zodat je iemand hebt om leuke dingen te doen, zoals een filmpje kijken, wandelen in een park, concertbezoek en alles wat je leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bereid je hier op voor; als je eenmaal in Amerka bent geweest wil je niets anders meer!
Supermooie natuur afgewisseld met leuke steden om lekker te shoppen en rond te neuzen. Probeer goed te slapen in het vliegtuig eventueel met melatonine (om goed in slaap te komen)
Heel veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste dag zolang mogelijk rekken. Zo laat mogelijk naar bed dit schijnt het beste medicijn te zijn tegen een jetlag (daar is het 9 uur eerder). Het vliegtuig is een lange zit maar er wordt goed voor je gezorgt bijna alle vlucht maatschappijen geven je een eigen televisie, waar je nieuwe films (met ondertiteling) kan kijken.

de USA heeft andere stroomvoorzieningen neem een wereldstekker mee en een verdeeldoos. Ze hebben ook een andere netwerkspanning dus alleen apparaten met een adaptor zullen er werken (overleg dit even met je ouders). Dit is namelijk wel belangrijk om je MP3 ook op te laden.