Zijn er andere manieren om te verblijven in de Galapagos?

Hallo, ik ben van plan naar de Galapagos te gaan, maar ik heb geen zin om dan met 100 mensen op een boot een cruise te doen. zijn er andere opties om daar te verblijven? en kan ik in principe alles regelen daar wat ik zelf wil? ik wil wel heel graag in dit hotel verblijven:
http://www.finchbayhotel.com

Maar ik heb gehoord dat je dan niet op elk eiland kan komen. met een gids die je tijdens je cruise krijgt kan je wel veel meer eilanden bezoeken..
iemand ideen? iemand ervaring? ik hoop het snel te horen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Misschien kun je er vrijwillegerswerk doen, op deze sites vind je informatie hierover

Overal op de Galapagos eilanden kom je vrijwilligers tegen. Voor meer informatie:
•www.darwinfoundation.org
•www.nuevaeragalapagos.org
•www.galapagos.org

Hoe kom je zo goedkoop mogelijk op de Galapagos eilanden?

Om op de Galapagos eilanden te komen vlieg je vanuit Ecuador. Op de volgende sites kun je prijzen vergelijken van verschillende vliegtuigmaatschappijen. Ook kun je op de gok naar het vliegveld gaan en ter plaatse een ticket boeken. Dit is niet aan te raden tijdens de feestdagen maar als je een beetje flexibel bent is er buiten het hoogseizoen vaak genoeg plek.
•www.tame.com.ec
•www.icaro.aero
•www.aerogal.com.ec

Tip: Via Carpe Diem, een reisbureau in Quito (Old town, San Blas, naast Hostal Secret Garden) kun je
voor $275 (retour) van Guayaguil en Quito naar Galapagos vliegen. Het enige nadeel van deze tickets is dat je de data niet kunt veranderen. Bij duurdere tickets is het vaak wel mogelijk om te retourdatum (of het eiland van vertrek) aan te passen

Op dit moment is dit reisbureau ook bezig met het organiseren van een ‘Island hopping tour’ in combinatie met het vliegticket.

Carpedm Adventures: http://carpedm.travel/
Antepara E4-70 y Los Rios
sales.carpedm@gmail.com
00 (593) - 2295.4713 / 00 (593) (0) 8.534.1575
Geopend van maandag tot zondag van 9 - 6pm. 7 dagen per week

Meer info over vrijwillegerswerk:

http://shoestring.nl/vrijwiligerswerk-op-de-galapagos-eilanden

Toegevoegd na 7 minuten:
Hier vind je tips van mensen die er geweest zijn of nog verblijven. Dan heb je info die up-to-date is.

http://www.columbusmagazine.nl/zuid-amerika/ecuador/galapagos_eilanden/reisreporter/tips.html