Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een speciale verzekering in Schotland die scade dekt wanneer wij de auto van vrienden lenen in Schotland.?

Wij ruilen van huizen met vrienden in Schotland en lenen elkaars auto.Zijn we dan ook wel goed verzekerd?In Holland zijn ze dat wel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
750

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor de auto in Schotland gelden de voorwaarden van de verzekering van die auto.
Het is wellicht raadzaam even te checken of de verzekering ook het gebruik door een andere chauffeur dekt.
Ook zou ik goede afspraken maken met de vrienden over dergelijke zaken, los van de verzekeringsvoorwaarden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn weten mogen jullie in Schotland helemaal niet in de auto van jullie vrienden rijden, dat mag althans in Engeland niet, en zeer waarschijnlijk in Schotland dus ook niet. Zij mogen het wel in jullie auto in Nederland. Andere wetten, andere regels. Ik zou dat heel goed checken van tevoren, volgens mij zijn jullie als jullie daar wel gaan rijden in hun auto niet verzekerd! Ik wilde ook graag een keer rijden in een auto van familie van ons in Wales, omdat het me leuk leek een keer in een auto te rijden met het stuur rechts, maar mocht dat dus niet.

Toegevoegd na 50 minuten:
Je vrienden moeten jou dus op hun polis zetten:


If I insure my car can anyone drive it or do they all need individual policies?



When you insure your car the only people who are allowed to drive it on your policy are yourself and any named drivers that you may have placed onto the policy. If another driver wants to drive your car and has a fully comprehensive policy themselves, they may be allowed to drive your car under their own policy but only for Third Part cover, meaning that should they be involved in an accident, the Third party will be covered but your vehicle would not.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding