Wat moet je absoluut niet vergeten als je 3 maand op vakantie gaat naar Thailand? En waar moet je goed op letten?

Mijn broer gaat vrijdag 3 maand naar Thailand en nog wat landen, maar wat moet hij behalve de verzekeringen, visa's, overnachtingen, malariapillen etc. niet vergeten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Deze vraag is al gesteld en ik vond onderstaand antwoord:

Niet vanuit Nederland meenemen, maar vanuit het hotel waar je de eerste nacht(en) verblijft: wc-papier.
Ik zie veel reacties over diarree, maar daar heb ik tijdens mijn rondreis door Thailand geen last van gehad (dus voor niets diverse middeltjes een maand lang meegesjouwt). Wat dat betreft is het land niet anders dan andere vakantielanden, dus heb je er normaal op vakantie last van, dan nu ook en anders niet. Wel natuurlijk oppassen met wat je eet, dat alles goed gaar is vooral (er zijn nl ook gerechten met rauw vlees).
Maar om terug te komen op wc papier: dit wil zeker bij een rondreis (tenzij je een luxe reis hebt) wel eens ontbreken onderweg en is dus zeker handig.
Afhankelijk van wanneer je gaat: een eenvoudige regenponcho. Er kunnen flinke regenbuien zijn, maar het is te warm voor een hele regenjas, doe gewoon even een poncho over je kleren.
Verder wat kleurpennen of andere kleine speeltjes om uit te delen aan kinderen die je onderweg tegenkomt, die zijn echt overal blij mee.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Gewoon nagaan wat je allemaal gaat doen en wat je daarvoor nodig hebt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn paspoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op tijd beginnen met alles regelen. Hoorde dat de ambassade niet zo makkelijk is ;-)! Ook inentingen moet je niet vergeten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antimuggenspul! Eventueel zo'n ding voor over je bed, hangmat kan ook handig zijn. Als je niet in de pissebedjes wil liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet goed opletten dat je niks met drugs te maken krijgt, en niks per ongeluk meeneemt.
Want de straffen zijn daar erg hoog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(als je gepakt wordt)
Het kan geen kwaad een paar woorden Thais te leren, en wat gewoontes ter plekke.
Als je er zo lang blijft, kan je je wel even in de cultuur, taal en gewoontes verdiepen.
Het wordt erg gewaardeerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ORS, middelen tegen malaria, overige spullen zijn daar verkrijgbaar.

Belangrijke papieren, paspoort, vliegticket: thuis kopie maken, dit inscannen en naar je email adres sturen, zo heb je in geval van nood altijd een scan van je papieren.

Welke landen wil je broer nog meer bezoeken? In Cambodja is het in sommige gebieden erg onrustig. Laos is zeker de moeite waard. Zie ook minbuza.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij moet niet vergeten water uit flesjes te drinken en dat is is overal te koop .
Laat hem geen water uit de kraan drinken anders wordt het een wedloop naar de wc .
Die thai kunnen er wel tegen van dat water uit de kraan maar wij niet .