Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

dizzy na het snorkelen

Hoi allemaal,

Even een vraagje.Wij gaan ieder jaar naar Egypte en vooral ook
om te snorkelen,maar nou wordt ik iedere keer zo dizzy na het
snorkelen.Heeft iemand misschien een tip hoe ik dat kan voorkomen.
Ik vindt het zo vervelend ik heb er erg veel last van,jammer want de
onderwereld in Egypte is zo mooi.Ik hoop op wat reacties.


Groetjes Mini.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het zou met je bloeddruk te maken kunnen hebben denk ik.
Het zelfde verschijnsel heb je als je snel en daarna overend komt of te snel opstaat, bij het snorkelen gaat je hoofd ook naar beneden.
Misschien heb je te hoge bloeddruk en heb je er voor lekker gegeten met veel zout? (hartig)

Toegevoegd na 1 uur:
Als je ,snorkelen -duizelig ,intikt op google, krijg je veel informatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou kunnen zijn, dat je te snel ademt tijdens het snorkelen. Daardoor ga je ahw. hyperventileren, één van de verschijnselen daarvan is dizzy zijn, maar ook tintelende vingertoppen. Probeer rustiger adem te halen, ontspan je bewust. het water draagt je, en je doet geen zwaar werk als je snorkelt, dus ga niet hijgen, maar adem rusig in en uit. Ontspan ook je kaken en je mond - een beetje water in je mond is helemaal niet erg - je kunt het gewoon uitblazen door je snorkel.
Overweeg ook eens een duikles te nemen in het zwembad : mischien vind je dat bij nader inzien véél fijner dan snorkelen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik telkens tè diep inadem tijdens het snorkelen heb ik daar ook last van.
Probeer wat minder diep te ademen, maar niet snel achter elkaar, want dan ga je weer hyperventileren..
Probeer het maar eens, veel plezier :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding