mag ik reizen met een ID kaart?

Ik ben 16 en ik zou graag een keer naar london willen gaan, maar ik heb geen paspoort... kan ik gewoon mijn ID gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paspoort is alleen nodig voor landen buiten de EU!

Antwoorden (2)

Ja, naar deze landen mag je allemaal reizen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geldt wel alleen als je ook de Nederlandse nationaliteit bezit. Als je een andere nationaliteit hebt, maar wel een Nederlandse ID-kaart, is het aantal landen beperkter, vooral als je van buiten Europa afkomstig bent.
Mijn vrouw had dat probleem vroeger om b.v. naar Engeland te reizen. Dat kon niet met haar (Belgische) vreemdelingen-ID kaart, maar alleen met paspoort (plus visa).