Waar kan ik visa regelen voor een vakantie naar Amerika, en moet je per stad/staat aparte visa hebben, of volstaat 1 visum?

Ik ga in mei voor een vakantie van 10 dagen naar Amerika, waarvan ik 5 in New York en 3 in Washington ga doorbrengen. Nu ben ik benieuwd waar ik visa kan aanvragen en of dat ook via internet kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Je hebt geen visum meer nodig. Wel moet je een esta formulier van te voren invullen (zie link)

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is voor heel de verenigde staten geldig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat doe je bij de amerikaanse ambassade.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als toerist, met Nederlands paspoort, heb je geen visum nodig. Een eigen verklaring en vooraf invullen van een Esta formulier is voldoende. Als je geen strafblad hebt.
Zie andere antwoord voor Esta link.
Je kan een visa kaart aanvragen bij je bank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Visa voor de USA worden aangevraagd bij de Amerikaanse ambassade. Echter, als je nederlands bent, heb je geen visa nodig. Voor een boel landen is een vrijstelling. Wel moet je je dan aanmelden bij de USA dat je komt, via de electronic System Travel Authorisation, ESTA: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Nationaliteiten die GEEN visum nodig hebben:
Andorra
Australia
Austria
Belgium
Brunei
Czech Republic Denmark
Estonia
Finland
France
Germany
Greece Hungary
Iceland
Ireland
Italy
Japan
Latvia Liechtenstein
Lithuania
Luxembourg
Monaco
Netherlands
New Zealand Norway
Portugal
Republic of Malta
San Marino
Singapore
Slovakia Slovenia
South Korea
Spain
Sweden
Switzerland
United Kingdom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt inderdaad een Esta nodig. Dat gaat via internet en voor het aanvragen heb je een creditcard nodig, een Esta kost namelijk 14 dollar.
Je kan met die Esta door heel Amerika reizen, heb ik ook gedaan ( Los Angeles, San Francisco, Las Vegas en New York )