Wat zijn de voordelen en nadelen aan reizen met een camper?

Hoi, zoals jullie misschien al weten heb ik een aantal weken gevraagd wat de voor en nadelen zijn van reizen naar amerika. nu zijn we er bijna uit, waarschijnlijk gaan we rondtrekken met een camper, nu is mijn vraag: wat zijn de voordelen en nadelen aan reizen met een camper?
-Ik ben 13 jaar (14 als we op vakantie zijn)
- ik heb nog nooit in een camper gereisd
-ik ben nog nooit naar Amerika geweest
- ik kan lang stil zitten, en me goed vermaken met een Ipod en muziek E.D
-http://www.youtube.com/watch?v=FdwifeValOA (zie video toevoeging)
waarschijnlijk gaan we met deze camper
- we gaan in totaal met 4 personen.
- we rijden door het westen van Amerika, dus relatief lange eentonige 'roadrunner' achtige wegen.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groetjes Rutger

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

De voordelen:

- Vertrekken is kwestie van het sleutel in het contact en rijden
- Flexibel met je vakantiebestemming, denk aan weersveranderingen, je hoeft geen hotelreserveringen na te komen, gaat gewoon een andere route nemen.
- Vrij overnachten op camperplaatsen geeft vrijheidsgevoel
(niet gebonden aan aankomsttijden en/of vertrektijden)
- Rijdt comfortabel en door de zithoogte een zeer goed uitzicht
- Zeer veel comfort aanwezig, zowel onderweg als tijdens vrij overnachten: je kunt naar de wc tijdens het rijden, je zou koffie kunnen zetten tijdens het rijden. Je kunt zelfs languit op bed liggen tijdens het rijden.

Nadelen:
- Je moet altijd de camper meenemen, je kunt niet makkelijk even een terrasje in de stad nemen, want je moet dan altijd de camper zien te parkeren (wat afhankelijk van het formaat lastig kan zijn).
- Je zit continue bij elkaar op de lip. Kleine ruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (5)

Een camper is inbraak gevoelig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij misschien een nadeel dat je op een rond reis met camper constant bij elkaar zit en dat kan wel wat irritatie geven maar verder zou ik zeggen grijp je kans en geniet ervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordelen van het reizen met een camper zijn: Je kan overal slapen. Je hoeft geen slaapplaats te regelen bij een hotel
Nadelen: Alles in pakken, opruimen en vast zetten en op plaats van bestemming weer uitpakken, opbouwen. Als je boodschappen moet doen ga je met de camper dus iedereen moet mee en alle spullen ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij zitten er niet echt heel gek veel nadelen aan rijden met een camper, het enige is dat je moet kijken als je naar grote steden zou gaan, je dat ding never ergens kunt parkeren en mag parkeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die laatste zin klopt niet helemaal, er zijn hier vrienden geweest met foto's enzo over de USA. Zij zeiden dat er duidelijke aangewezen campers plaatsen zelf in de metropolen zoals las vegas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou goed kunnen, dacht dat het hetzelfde was als hier in europa als je hier bijv. naar barcelona gaat kom je niet echt ver met je camper.
Ik ben zelf ook op wereld rijs geweest met een camper door Amerika met vier personen ik ben 12
Als kind kun je best leuke dingen doen tijdens het rijden met de bank en tafel het is ook handig wat je hebt alles altijd bij je bijv. Met boodschappen doen
Zelf raad ik je een camper aan
Gr. Emma