Hoe duur is het om een reis van 10 dagen te maken met een interrail pass?

Een global pass kost 169 euro voor tien dagen, maar hoeveel kost het om te eten en ergens te slapen etc.? Hoeveel landen kan je ongeveer bezoeken in tien dagen als er 5 treinreis dagen zijn?
We wilden in de zomervakantie gaan, zijn met z'n tweeen en zijn allebei 17.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (3)

Je kan de kosten drukken door 's nachts de trein te nemen, scheelt weer een overnachtingsplek. Reken ongeveer 7 euro/dag voor voer en drinken. Als je nog wat musea of attracties wilt bezoeken, moet je daar een apart potje voor maken (niet uit de voerpot). Hoe veel landen je kan bezoeken hangt helemaal af van waar je naar toe gaat. Als je in de buurt blijft: B, D, L, F, A, etc, dan heb je er al vijf. Handiger lijkt mij om vantevoren te plannen waar je naar toe wilt gaan ipv een record aan landen te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraag is heel erg afhankelijk van waar je naar toegaat. In sommige landen betaal je veel meer voor eten en overnachtingen als in andere landen.

De tip hiervoor is zeker handig: 's nachts treinen, dan spaar je je weer een overnachting in een hotel oid uit. Nadeel is dat je dan ook niets ziet van de omgeving waar je door reist.

Verder geldt voor overnachtingen: Hotels zijn duurder dan bed & breakfasts en jeugdherbergen.

Een leuk overzicht van jeugdherbergen wereldwijd vind je hier:
http://www.hihostels.com/

Voordeel van een jeugdherberg is dat er bijna overal keukentjes zijn, waarbij je je eigen eten kunt bereiden, hiermee bespaar je jezelf een hoop voedselkosten, want zelf bereiden is goedkoper dan een (fast-food) restaurant.

Een andere goedkope manier van overnachten is couchsurfing: overnachten in huis bij een wildvreemde die je via internet gevonden hebt.

http://www.couchsurfing.org/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen antwoord te geven op hoeveel geld je uitgeeft. Londen is veel duurder dan Barcelona en Parijs is veel duurder dan Praag. Een stad is zo en zo duurder dan het platteland Wil je echt budget ga dan naar Oost Europa.

Naast de hierboven genoemde officiele jeugdherbergen zijn er ook veel onafhankelijke hostels. Zeker het vergelijken waard