definitief verblijf

Waarschijnlijk ben ik de soveelste met deze vraag. Waar kan ik vinden wat ik allemaal moet hebben om defintiev in thailand te blijven. Ik ben bijna 65 en heb al een thais vriendin die met we wil trouwen. Bestaat er en site waar ik die informatie kan vinden. Alle overige informatie zie ik ook graag tegemoet. ps. ik ben 14 november weer voor 3 weken in het mooie land en ben zeker weer voor enige tijd in pattaya.

Groeten en misschien tot op de markt

Peter

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig ben je NIET de zoveelste...bah.

Het beste antwoord

Jij ouwe snoeperd, wedden dat je vriendin minimaal 30 jaar jonger is dan jezelf bent.
Als ik dergelijke informatie moest vergaren zou ik naar de ambassade gaan:
Buitenrustweg 1 in Den Haag.
meer info zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duidelijker kan het niet .+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk verhaal, maar we weten de achtergrond niet echt he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was ook mijn tip. +1

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er gaan wonen als je een inkomen en een ziektekostenverzekering hebt. Je kunt geen onbeperkte verblijfsvergunning krijgen, maar dat geeft niet: je moet iedere drie maanden een tripja maken naar het buitenland. Gebruik een of andere aanbieding uit de Bangkok Post. Je moet wel binnen korte tijd vloeiend Thais spreken, anders kan je het wel schudden, maar dat geldt overal. Zponder de lokale taal te spreken raak je geestelijkde weg kwijt.

Toegevoegd na 52 seconden:
Jij of jouw vriendin kunnen wel een huis/flat kopen of huren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas op! Pas op! Pas op!
Lees het boek eens van Charles Schwietert: "Thaise Schatjes" (ISBN: 9789045306735)
Daarin staat o.a. dat 9 van de 10 Thaise uit zijn op het geld van oude westerse mannen. En die mannen trappen er in omdat ze wel een groen blaadje lusten. Ook nog zoiets: je mag als buitenlander geen huis bezitten daar. Dus - als je een huis koopt - wordt het naam van haar of haar familie gezet.

Je kan haar trouwens ook meenemen naar Nederland in je koffer, als ze niet al te groot is. Maar pas op dat ze er niet te lang in blijft zitten, want dan wordt het een taai taai pop. (Grapje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we zijn wel wat hard, misschien is het allemaal heel romantisch ... we weten de achtergrond niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet echt hard hoor. Iedereen moet vooral doen waar ie zin in heeft. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. En misschien behoeden onze waarschuwingen hem voor een grote desillusie en komt ie over een paar jaar niet berooid terug. En je weet "zachte heelmeesters maken stinkende wonden".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of Thai thai pop!
Antoni
14 jaar geleden
Charles Swietert, was dat niet die man die na drie dagen moest opstappen als staatssecretaris, omdat hij een titel op zijn C.V. had gezet, die hij niet had behaald?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, inderdaad. Jij kent je klassiekers!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Charlie had geen hoge hoed van de thaise dames op en ik niet van Charlie.
zondag
14 jaar geleden
Arme Peter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, als ie de waarschuwingen ter harte neemt. Als ie bijvoorbeeld dit eens leest: http://www.bol.com/nl/p/boeken/thaise-schatjes/1001004002820947/index.html
Thailand is een zeer mooi land (Pataya is GEEN thailand) Thailand is een mooi land het land van de glimlach! Pataya heeft niets te doen met de thaise cultuur 10 punten voor alle antwoorden hier boven. je bent nummer 99 van de 100. maar we weten de achtergronden niet. succes ouwe snoepert. Ales wat ik hier leest is waar, ze kan (en zal) draaien als een blad aan een boom in de wind.
Haar familie is blij met jouw hoop dat jij ook blij blijft! echt!
schep geen verwachting. de levenskennis van een pataya tiener is grooter dan de ervaring van een 50+er
Er bestaan ook heel veel goede thai-en! ik zou de gok niet wagen.
ga eerst eens een naar het noorden Chachmai ofzo en trouw daarna. (suggestie) thaien weten zelf het antwoord . we naaien je!
In het kort er staat exit Thailand op je voorhoofd of de familie bezit jouw eigendom.
Iedereen wordt verliefd op een Thai omdat hun de mensen kennis bezitten die wij niet kennen in onze cultuur....!!!!