Mag een 16jarige emigreren naar engeland en dan bij familie ( zus ) verblijfen met toesteming van ouders ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (2)

Nee, dat mag niet.
Maar waarom noem je het emigreren. Je kunt het toch gewoon logeren noemen.
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
En waarom mag het niet? @Reddie
Reddie
7 jaar geleden
Omdat een 16 jarige niet handelingsbekwaam is.
ronron1212
7 jaar geleden
Toestemming ouders en zuster waar hij mag wonen?
Reddie
7 jaar geleden
@ronron1212,
Wonen is niet emigreren. Daarom noem ik het logeren.
erotisi
7 jaar geleden
Reddie handelingsbekwaam geldt mbt tot juridisch handelingen. Nu komen bij zo'n overtocht wel veel rechtshandelingen kijken zoals een ticket voor de overtocht etc. Maar als de ouders toestemming geven zijn die rechtshandleingen wel geldig. Het enige zwakke punt zou nog kunnen zijn dat de ouders hun ouderlijk gezag niet goed uitoefenen zoals in het geval van onze zeilster Laura gebeurde. "Volgens artikel 1:234 BW (in Nederland) zijn minderjarigen handelingsbekwaam, mits zij met toestemming van hun wettelijke vertegenwoordiger handelen en voor zover de wet niet anders bepaalt. De toestemming wordt verondersteld te zijn verleend aan de minderjarige, indien het een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van zijn leeftijd deze zelfstandig verrichten. "
Dit lijkt me wel; de ouders geven immers toestemming. Ik neem aan dat je zus meerderjarig is en dat je daar naar school gaat.