Hoelang doe je er in de ochtendspits over om van Soest naar Breda of Bergen op Zoom met de auto te reizen?

Voor mijn beroep wil ik een baan in Woensdrecht aannemen. Ik ben benieuwd wat de reistijd is in de ochtendspits als ik van Soest naar Woensdrecht rijdt. Maar als ik een indicatie heb tot Breda is dat ook geen probleem.

Uiteraard kan ik via een routeplanner kijken wat de reistijden zijn, maar uit ervaring weet ik dat die lang niet altijd kloppen! Is er iemand die die route 's ochtends weleens rijd, of in ieder geval een deel er van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (5)

Als niemand een precies antwoord heeft dan kun je nog altijd het volgende doen...

Neem een vrije dag en probeer het uit... Dan weet je het exact... Je zult het meteen zien hoe lang je ervoor nodig hebt en wat het dan elke dag voor je zal zijn...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via de routeplanner van de ANWB kun je een route plannen waarbij rekening wordt gehouden met de files. Maar inderdaad zoals je aangeeft, is iemand die de route vaak rijdt, het meest betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat je die reistijd wilt hebben...

Soest-Breda kan ik je niet vertellen, wel iets dat een beetje in de buurt komt: Hilversum-Rotterdam.

Ik heb zelf dagelijks van Hilversum naar Rotterdam gependeld. Met de auto duurde dat gemiddeld anderhalf uur (enkele reis) tot 1:40, maar dan moest ik wel uiterlijk 06:30 vertrekken. Soms was er iets gebeurd en dan kon het makkelijk meer dan twee uur duren; ook drie uur is voorgekomen.

Daarbij reed ik tot Kralingse Zoom, net buiten Rotterdam, en van daar nam ik de metro, omdat ik net met de auto naar hartje Rotterdam wilde rijden - dan was de metro sneller. Die 1:30 tot 1:40 die ik noemde is dan de deur-tot-deur-tijd, dus inclusief metro en twee minuten lopen van metrostation naar werk.

Om die reden heb ik gekozen voor de trein. Fiets-trein-trein-metro duurde 1:40 tot 1:45 enkele reis, dus vergelijkbaar met de auto, maar het grote voordeel was dat het veel meer rust gaf. En deze tijden waren heel voorspelbaar, in tegenstelling tot de reistijd met de auto.

Voor Soest-Breda heb je waarschijnlijk meer tijd nodig dan voor Hilversum-Rotterdam.

Kijk ook eens naar wat de trein voor jou zou betekenen.

Of je nu voor de auto kiest of voor de trein: kijk hoeveel tijd je aan reizen kwijt bent, tel dat op bij de werktijd en de lunchpauzetijd, en reken uit hoeveel uur je per dag nog over hebt om te koken, eten, douchen, enzovoort. Dan krijg je een indruk of je misschien toch moet verhuizen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant is om te kijken via Tom-Tom, zie link. Erg betrouwbaar en je dagelijks op elkmoment de juiste inschatting van verkeersdrukte/opstoppingen. Tevens zie je ook je geschatte/verwachte aankomsttijd! Suc6 (evt. ook met je nieuwe baan).