Wij willen met de hond naar Oostenrijk, moet de hond dan in een bench in de auto door Duitsland?

Is het verplicht om een hond in een bench te doen in je auto als je via Duitsland naar Oostenrijk wil?
en waar kan ik daar informatie over vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, antwoord verwijderd. Was niet waar je om vroeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso is het wel een goed idee. De hond heeft zijn eigen veilige rustige plek, hij kan niet opeens uit de auto springen als je ergens stopt.

Antwoorden (3)

Officieel hoort de hond aan de lijn in de auto!

http://www.dogsincluded.nl/reistips/auto.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal niet de eerste hond zijn die stikt in de riem als er iets gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@theodbn: kan, maar ik maak de wet niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben aardig thuis in de wetgeving, kan niets anders vinden dan dat personen die in een auto vervoerd worden gebruik moeten maken van de veiligheidsgordel indien deze aanwezig zijn. Aangezien een hond geen persoon is maar een goed voor de wetgeving hoeft deze geen gebruik te maken van de gordel. Wel dient de bestuurder er voor zorg te dragen dat de goederen die zich in de auto bevinden hem niet kunnen hinderen, dus een gordel die af kan rollen is niet geschikt om een hond op zijn plek te houden.
Ja.

Officieel is dat ook verplicht in Nederland.

Wetgeving geeft duidelijk aan dat goederen (en voor de wet is een dier een goed) de bestuurder nimmer mogen hinderen.

Overigens is een bench het meest geschikte transport middel, met de hond kan dan niets gebeuren als er onverhoopt een calamiteit voor doet, het zal niet de eerste keer zijn dat een hond gedood moet worden omdat hij geen eerste hulp toelaat bij zijn baasje als er een ongeval gebeurt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet verplicht maar zeer aan te raden;
veiliger voor u en de hond
hond is rustiger
u heeft altijd zijn huisje bij u als u onverwachts in een hotel moet overnachten
zie ook vakantiehond.nl