Welk vakantie is qua ligging het beste? Wij houden van winkels, terrasjes, cultuur, natuur en heerlijke tempratuur (juni)

Frankrijk, Provence Alpes Cote d'Azur - Bouches du Rhône, salin giraud

of

Frankrijk, Provence Alpes Cote d'Azur - Alpes-Maritimes - cannes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weekje in Zeeland en dan Middelburg is ook prima te doen! En zeker een aanrader!

Antwoorden (4)

Dat is toch niet te zeggen.

Het Departement Bouches du Rhone
ligt maar ietsje westelijker dan het departmen Alpes Maritimes.

Dat is toch ongeveer dezelfde streek?

Wat maakt het dan uit?

Het een is dichter bij Marseille en het ander dichter bij Monaco.

Toegevoegd na 1 dag:
Je ziet hier het strand van Salin Giraud.

http://www.vaucluse-visites-virtuelles.com/glvirtualbluepopouts/Plages-des-salins-de-giraud.html

En Cannes, waar filmfestival gehouden wordt, is wel groter en heeft meer winkels.
http://www.landenportal.nl/cannes.htm

Wat de Côte d’Azur duidelijk onderscheidt van andere kustgebieden van Frankrijk is dat het verblijf hier gemiddeld een stukje duurder is, waardoor er een automatische selectie plaatsvindt van het soort publiek dat hier komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou voor de 1e optie (2e kan ik niet over oordelen) gaan.
Dan met name Aix en Provence. Van hieruit Marseille en Cassis (goede treinverbinding vanaf Marseille) bezoeken met evt een excursie met de boot langs les Calanques.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dan zeker gaan voor optie 2 als je in juni een lekkere temperatuur zoekt en dicht bij de kust blijven. Je hebt de meeste kans op lekker weer in de hoek Cannes- Nice-Menton. In de bergen koelt het 's avonds altijd behoorlijk af. Ga je meer richting Bouches du Rhône kun je last hebben van de Mistral die door het Rhône -dal blaast.
Cultuur en natuur vind je overal in Frankrijk. Terrasjes in ieder dorp en aan de Cote d'Azur in overvloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Optie: salin giraud ligt aan het water en heeft een prachtig strand. http://www.vaucluse-visites-virtuelles.com/glvirtualbluepopouts/Plages-des-salins-de-giraud.html
Italië in z'n algemeenheid en Toscane in het bijzonder.